וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפעת החזירים פוגעת בשווקי אירופה: מגזרי התיירות והתעופה סופגים מכה קשה; פרנקפורט יורדת ב-1.8%

מיכל רמתי

27.4.2009 / 11:11

מגזר התרופות נהנה מעליות בעקבות ציפייה לגידול בביקוש לתרופות לשפעת; מניית רוש עולה ב-3.6%



התפרצות שפעת החזירים בעולם מובילה את בורסות המניות באירופה לירידות, בהובלת מגזרי התעופה והנופש, שצפויים להיפגע קשות מהמגיפה. לונדון יורדת ב-1.2%; פרנקפורט מאבדת 1.9%; פאריס נחלשת ב-1.8%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל-אירופי יורד ב-1.6%. ירידות נרשמות במרבית המגזרים, להוציא מגזר התרופות, שמתחזק על רקע הערכות לגידול בביקוש לתרופות וחיסונים לשפעת.







בימים האחרונים התגלה מספר הולך וגדל של מקרי שפעת חזירים בארה"ב, במקסיקו ובקנדה. ממשלת ארה"ב כבר הודיעה על מצב חירום רפואי, ושיחררה מלאי תרופות למרכזים רפואיים ברחבי המדינה. במקסיקו הוכרז מצב חירום ובתי ספר ועסקים רבים התבקשו להיסגר. יש חשד גם למקרים של שפעת חזירים בברזיל, באירופה ובניו זילנד.



מגזר התעופה, שצפוי להיות אחד הנפגעים העיקריים בעקבות שפעת החזירים, רושם ירידות חדות. לופטהנזה הגרמנית צונחת ב-13.6%; ריאנאייר נחלשת ב-5.6%; בריטיש איירווייס יורדת ב-7.6%; איבריה נחלשת ב-6%.



במגזר התרופות נרשמות עליות. רוש, יצרנית חיסוני ותרופות לשפעת, עולה ב-3.8%. גלקסו-סמיתקליין, אף היא יצרנית תרופות לשפעת, עולה ב-3.6%. מרק, יצרנית תרופות וכימיקלים גרמנית, מתחזקת ב-2.6% בעקבות פרסום דו"חותיה. החברה דיווחה על ירידה של 76% ברווח הנקי ברבעון הראשון, לסך של 56.7 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully