וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון: האפיק השקלי עדיף על האפיק הצמוד הממשלתי לטווח הארוך

TheMarker

27.4.2009 / 11:57

האנליטסים ממליצים בשבוע הקרוב להתמקד במח"מ הבינוני של 4 שנים; "המח"מ הארוך אינה מפצה על הסיכון מתרחיש של עלייה חדה בגירעון, או מתרחיש של עלייה חדה בדולר"



האנליטסים בבית ההשקעות גאון מעדיפים את האפיק השקלי על האפיק הצמוד הממשלתי לטווח הארוך, ובמבט קדימה לשבוע הקרוב, ממליצים להתמקד במח"מ הבינוני של 4 שנים (שחר 2682). זאת מכיוון שבקצה הקצר של המח"מ (מק"מים) התשואה נמוכה מדי, ואילו המח"מ הארוך אינה מפצה על הסיכון מתרחיש של עלייה חדה בגירעון, או מתרחיש אפשרי של עלייה חדה בדולר, טוענים בגאון.



האינפלציה השנתית הנגזרת משוק ההון עומדת על 1.87% בשנתיים הקרובות, ואילו בטווח הבינוני של 4-3 שנים מגולמת אינפלציה של סביב 2.13% לשנה. באופן כללי, האנליטסים בגאון סבורים כי האפיק הצמוד אינו אטרקטיבי לטווח הארוך, במיוחד לנוכח ציפיות האינפלציה הגבוהות הנגזרות מהאג"חים קצרי הטווח בשוק. למרות זאת, לאלו המעוניינים להשקיע בו, ממליצים בגאון להתמקד במח"מ הקצר ביותר הסחיר (ממשל 610) ל"טרייד", עד פרסום מדד אפריל בעוד כחודש במידה ואכן הוא יפתיע מעבר לציפיות.



באפיק הצמוד הקונצרני, ה-SPREAD (מרווחים מול אג"ח ממשלתיות צמודות מדד לתקופות מקבילות) הולכים וקטנים, ובחלקם הסיכון עולה על הסיכוי לרווחי הון נוספים. האנליסטים סבורים כי "בחלק מהאג"ח הקונצרניות יש לצמצם עד אשר נחווה מימוש שיאפשר כניסה במחירים נוחים יותר". נכון להבוקר, המרווחים של מדדי התל בונד הינם 2.35% בתל-בונד 20, ומרווח של 4.96% בתל בונד 40 המסוכן יותר.



עוד סבורים האנליסטים בגאון כי הדולר נמצא בתהליך של התחזקות ארוך טווח מול השקל. התחזית לשבוע הקרוב, מדברת על טווח של 4.28-4.20 שקלים לדולר. כאשר בטווח של השבועות הקרובים, היעד של האנליטסים עדיין עומד מאז אוקטובר האחרון על 4.35 שקלים לדולר. מבחינה טכנית, הדולר מצוי ממש על רמת ההתנגדות 4.24 שקלים לדולר. "נראה כי יש סיכוי סביר שהוא יחצה את רמת 4.24 שקלים לדולר כבר השבוע, כאשר הדבר תלוי במידה רבה גם בשוק המניות (קיים מתאם הפוך בין שוק המניות לדולר). במידה ורמה זו תפרץ מעלה, היעד הבא והקריטי ביותר לחודשים הקרובים הינו 4.35-4.32 שקלים לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully