וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: נייס עושה שימוש לא יעיל בהון העצמי שלה; לחברה הר מזומנים ועליה לחלק דיווידנד

יעל פולק

27.4.2009 / 12:41

כלל פיננסים: לחברה יש הר מזומנים של חצי מיליארד ד' וצפוי לערום על גבו סכום נוסף של כ-87 מיליון ד'



"נייס עושה שימוש לא יעיל בהון העצמי שלה. עם קופת מזומנים של חצי מיליארד דולר בריבית שנתית של 1% בשנה, נייס יכולה להתחיל לחלק לבעלי המניות שלה תשואת דיווידנד, מבלי לפגוע ביכולת שלה לרכישות עתידיות", כותב הבוקר האנליסט צחי אברהם מכלל פיננסים, כשהוא מותיר את מחיר היעד של המניה על 28 דולר בהמלצת "תשואת יתר".



אברהם מסביר כי לחברה יש הר מזומנים של חצי מיליארד דולר וצפוי לערום על גבו סכום נוסף של כ-87 מיליון דולר ב-2009. "בפני נייס עומדות שתי אופציות מרכזיות בהנחה שהחברה לא מעוניינת להפוך לבנק השישי בגודלו בישראל - חלוקת דיווידנד או רכישה גדולה".



"נייס יכולה להמשיך ברכישות בהיקף בינוני לצד מדיניות דיווידנד סולידית. אנחנו לא מקבלים את הטיעון שמגדיר כל חברת טכנולוגיה כחברת צמיחה, ופוסל מראש כל חלוקה של דיווידנד למשקיעים. המזומן של נייס מהווה שיעור של 39% מהמאזן ו-52% מההון העצמי. ועם ריבית של 1%- המשקיעים של נייס יכולים לעשות שימוש טוב יותר במזומן".



אברהם מעריך כי חלוקת דיווידנד יכולה להתבצע דרך תשלום חד פעמי או בהצהרה של מדיניות דיווידנד מתמשכת, המדיניות הנכונה יותר לדעתו של אברהם. חלוקה שנתית של בין 70 ל-80 מיליון דולר בשנה משקפת תשואה של כ-5% על השווי הנוכחי ולא צפויה למנוע את המשך מדיניות הרכישיות של נייס.



"נייס הוכיחה בעבר יישום מצוין של מדיניות M&A לצד צמיחה אורגנית. רכישות בינוניות או מספר רכישות קטנות יותר אינן סותרות מדיניות דיווידנד שכזו לאור המאזן הנוכחי. מה גם, שברכישות קודמות נייס עשתה שימוש גם במניות שלה בנוסף למזומן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully