וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליטסים: "אי שינוי של הריבית יותיר את הדולר בעולם כמשפיע עיקרי על שער הדולר-שקל"

TheMarker

27.4.2009 / 12:51

האנליטסים בכלל פורקס טוענים כי המשך המגמה העולמית של השבוע האחרון עשוי להחזיר במהרה את השער לרמה של 4.17 שקלים לדולר



נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, לא צפוי לשנות היום את הריבית, אלא להותירה על 0.5%, טוענים האנליטסים בכלל פורקס. "אי שינוי של הריבית יותיר את הדולר בעולם כמשפיע עיקרי על שער הדולר-שקל. השבוע ראינו כי הקורולציה בין הדולר בארץ לבין הדולר בעולם נחלשה. בעוד הדולר בעולם נחלש, הדולר בארץ התנהג בצורה שונה והתחזק כמעט לאורך כל שבוע המסחר", לפי האנליטסים.



בכלל פורקס טוענים כי אם השינוי בקורולציה הינו זמני בלבד, אז החזרה אליה תגרום לתנועה חדה בשער הדולר כנגד השקל. "המשך המגמה העולמית של השבוע האחרון עשוי להחזיר במהרה את השער לרמה של 4.17 שקלים לדולר. מאידך, שינוי במגמה העולמית עשוי לזרז את הגעת הצמד לרמת ההתנגדות ההיסטורית ב-4.35 שקלים", טוענים הכלכלנים.



גם הכלכלנים באיזיפורקס תומכים בהיחלשות השקל מול הדולר. השבוע התגברו הערכות כי בנק ישראל לא יתערב באיגרות החוב הקונצרניות, דבר שאינו מספק לטענתם תמיכה לשקל המקומי. גם המשך רכישת המט"ח על ידי בנק ישראל תורמת לחולשתו מול השטר הירוק, לפי האנליטסים. ביום שני יפרסם בנק ישראל את גובה הריבית שצפויה להישאר ללא שינוי ברמה של 0.75%.



"השבוע יתמקדו הסוחרים בהחלטות הריבית הצפויות בישראל, ביפן ובארה"ב. הצפי הוא שהריבית תישאר ללא שינוי בשלושת המדינות האלו, אך השוק כבר הראה לנו שהפתעות יכולות להיות. אם תהיה אחת כזו, היא צפויה דווקא בישראל, בגלל שבישראל הריבית היא הגבוהה ביותר מבין 3 המדינות", טוענים באיזיפורקס.



כפי שניתן היה לצפות, הדולר המשיך לדרוך במקום, אומרים באיזיפורקס. "מבין אפשרויות ההפוגה, ההפוגה שמתממשת היא השורית ביותר האפשרית", לפי האנליסטים. "ישנה אפשרות שמגמת העלייה של הדולר תתחדש בקרוב. מהלך של הדולר מעל 4.25 ילמד על המשך מגמת העלייה. ההתנגדות האופקית היא אומנם קרובה (4.35-4.30), אבל ישנה אפשרות שהדולר יעלה מעליה (לאזור ה-4.40 בשלב ראשון). תמיכה לטווח הקצר ב-4.10, ותמיכה קריטית לטווח הבינוני ארוך ב-4.02", מסכמים באיזיפורקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully