וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרינט: כיצד התפשטות המגיפה עשויה להשפיע על שוקי המניות?

TheMarker

27.4.2009 / 13:49

לפי האנליטסים, התפשטות המחלה ברחבי העולם והעלייה במספר הנשאים עשויים לפגוע בביקושים ובהזמנות של חברות רבות, ואף להשביתן



שוקי המניות בעולם נסחרים היום בטריטוריה שלילית, בין היתר על רקע חששות מהתפשטות של נגיף שפעת החזירים ברחבי העולם. בתקופות בהן נתגלו נגיפי שפעת העופות האסייתית, בשנים 2003, 2005 ו-2006, תעשיות רבות נפגעו ושוקי המניות אופיינו במסחר תנודתי וירידות שערים, מציינים היום האנליטסים בספרינט.



בנוסף, מניותיהן של חברות מתעשיות התעופה, מלונאות, ביטוח ואנרגיה רשמו ירידות שערים חדות. מנגד, חברות הבריאות, תרופות, בידור ותקשורת ביתית (הזמנות סרטים, רכישות אינטרנט, ושירותי אינטרנט בכלל) זינקו באופן חד כלפי מעלה.



אריה טל, אנליסט ראשי בספרינט, אומר כי ישנן מספר תעודות סל ומניות אשר מומלץ לעקוב אחריהן בעקבות המצב הקיים, ולהשקיע במידה והנגיף יתפשט. תעודות הסל IHE ו-IRY, העוקבות אחר יצרניות התרופות בארה"ב ובעולם, בהתאמה. חברת GlaxoSmithKline יצרנית רלנזה - תרופה אנטי ויראלית יעילה כנגד שפעת החזירים. חברת Roche יצרנית הטמי-פלו - תרופה אנטי ויראלית, אשר תופץ בישראל על ידי משרד הבריאות במקרה של התפרצות הנגיף. M3 - יצרנית מסכות n95, n99 ו-n100 לבתי חולים, המומלצות גם על ידי ממשלות ברחבי העולם למניעת התפשטות מחלות ויראליות.



לגבי שלושת החברות האחרונות, מציינים בספרינט כי עלייה בהיקף מכירותיהן תתבצע רק אם ממשלות ובתי חולים יחליטו להגדיל את מלאי הציוד או להחליפו. Novavax - חברה ביו טכנולוגית המייצרת תרופות חדשות למניעת השפעת. המנייה קפצה בשיעור של 75% ביום שישי האחרון.



התפשטות המחלה ברחבי העולם והעלייה במספר הנשאים עשויים לפגוע בביקושים ובהזמנות של חברות רבות, ואף להשביתן, טוענים האנליטסים. "בטווח הקצר, המוקדים הגאוגרפיים הנגועים (מקסיקו סיטי וסביבתה) ייפגעו באופן משמעותי ברמה הכלכלית - ירידה בשירותי התחבורה, ירידה בהזמנות למלונות ולמסעדות", אומרים היום בספרינט.



נכון לעכשיו ישנה אי וודאות רבה לגבי היקף חומרתה של השפעת. מידע חדש לגבי התפשטות הנגיף עשוי להשפיע בצורה משמעותית על השווקים הפיננסיים, לפחות בטווח הקצר, לפי האנליטסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully