וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר בתזוזה

רוני קדר

27.4.2009 / 15:58

השכר הראשוני אותו מציע המעסיק הוא לאו דווקא זה שאותו תקבל בסופו של דבר. נסה להילחם על שכרך ונהל מו"מ

אחרי מספר ראיונות עבודה בלתי מבוטל עם מעסיק פוטנציאלי בעבודה שעשויה להיות עבודת החלומות שלך, אתה שוב נמצא בפגישה עם המנהל שישכור אותך לעבודתך. במהלך השיחה הוא פונה אלייך ומציע את השכר, ומתברר שהוא נמוך משציפית. אתה עדיין מתרגש, כי נראה שהצלחת בראיון העבודה, ונשמע שאתה אפילו נלהב במיוחד, אבל הצעד הבא שתעשה, עשוי להשפיע עלייך במשך שנים.

גם אם הצעת העבודה מקובלת עליך, רוב מומחי הקריירה מסכימים כי אתה צריך לקחת את הזמן כדי לנקות את הראש ולשקול את ההצעה במקום רחוק מהרגשת הלחץ של הראיון.

אבל מה אם הצעת העבודה אינה מקובלת עליך? אם זוהי באמת אחת מעבודות חלומותיך - או אפילו פשוט עבודה שאתה באמת רוצה - כדאי לשקול מעבר מיידי לתוך שלב המשא ומתן על ידי ביצוע הצעה למעסיק. כל שתצטרך לדעת הוא לנהל דיון, ולקבל מעט טיפים כדי שהמשא ומתן יהיה מוצלח.

למד כיצד להשתמש ביתרונותייך

1. עכב את נושא השכר לטובת משא ומתן, כל עוד זה אפשרי בזמן הראיון. יהיה לך יותר כוח לנהל משא ומתן כאשר יהיו כמה שפחות מועמדים: כאשר המעסיק כולו עסוק בך כמועמד העיקרי.

2. זכור כי יהיה לך את היתרון הגדול ביותר למינוף המשא ומתן בין הזמן שהמעסיק נותן את הצעתו הראשונה לבין הרגע בו תיתן את הצעתך הסופית. ברגע בו תקבל את ההצעה, יהיה לך טווח קטן מאוד לתזוזה.

3. אל תתחיל במשא ומתן בזמן שההצעה ניתנת. תודה למעסיק עבור ההצעה והבע את רצונך העז לקבל את העבודה אך הסבר כי ברצונך לבחון את כל הצדדים להצעה לפני שתיתן תשובה. רוב המעסיקים מוכנים לתת לך פרק זמן סביר כדי לסקור את עבודתך, ואם אתה נתקל במעביד שמעוניין בתשובה מיידית, שקול בכובד ראש אם כדאי לך לעבוד בכזו חברה.

4. ערוך מחקר כי זהו הכלי הטוב ביותר בכל משא ומתן. וודא כי בדקת בצורה מעמיקה את המשרות הדומות בתעשיה, את טווח המשכורות וכן גורמים שונים: גיאוגרפיים, כלכליים ותעשייתיים העלולים להשפיע על סוג העבודה ונתוני השכר. נסה גם לקבל מידע על הסטנדרטים של המעביד בנושא הטבות או כל דבר שהוא מעבר למשכורת.

5. אל תהסס. בעוד שאחוז גדול של מגייסים מוכנים לנהל משא ומתן על פיצויים, רק אחוז קטן של מחפשי עבודה אכן עושים זאת. אין צורך להיות מומחה במשא ומתן כדי לקבל עסקה טובה יותר, אתה רק צריך לדעת את החוקים ואת האסטרטגיות.

נסה בדרכים אחרות

6. תמיד תבקשו שכר גבוה יותר (בתוך הגבולות המקובלים) ממה שתהיו מוכנים לקבל בסופו של דבר כך כשהמעביד יחשוב על משכורתך, היא תהיה בסופו של דבר משהו שתהיה מוכן לקבל אותו. וכשאפשרי, נסה להדגיש כיצד מעשייך יכניסו לחברה סכומים נוספים וגדולים בצורה יעילה יותר.

7. אם המשכורת המוצעת לך נמצאת על סף נמוך, והמעביד הצהיר כי המשא ומתן הוא לא בא בחשבון(כנראה בעקבות מדיניות החברה), קח בחשבון משא ומתן על בונוסים והטבות, חשבון הוצאות (רכב וטלפון) או בקשה לקבל מסגרת זמן קצרה על מנת להראות את הביצועים ולאחריהם, במידה והמעסיק יהיה מרוצה מהעבודה, תקבל עלייה בשכר.

8. לעולם אל תפסיק למכור את עצמך בכל תהליך המשא ומתן. תמשיך להזכיר את ההשפעה שתיתן, את הבעיות אותן תוכל לפתור ואת ההכנסות אותן תוסיף. אל תפסיק להביע את רצונך לקבל את העבודה והראה התלהבות.

9. תמיד תהיה מוכן לצאת מהמשא ומתן. אם אין לך עמדה חזקה או הצעה נוספת על הפרק, הדבר יהפוך להיות קשה יותר עבורך. אם אתה באמת רוצה או צריך את העבודה, היה זהיר יותר עם בקשותייך.

10. לעולם אל תבצע דרישות. במקום זאת, העלה שאלות ובקש בקשות במהלך המשא ומתן. שמור על טון של שיחה ואל תהיה קשוח מידי בדיבורך.

ולבסוף, הקפד תמיד לקבל את ההצעה הסופית בכתב, והיה זהיר מאוד מול חברות שאינן מוכנות לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully