וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות מגפת שפעת פוגעת בתקוות להתאוששות הכלכלה העולמית

רויטרס

27.4.2009 / 15:39

הבנק העולמי העריך ב-2008 שמגפת שפעת עלולה לעלות 3 טריליון ד' ולגרום לנפילה של 5% בתוצר הכלכלי העולמי



התפרצות של שפעת החזירים גרמה לדעיכה בתקוות להתאוששות הכלכלה הגלובלית, והפילה את השווקים ביום שני. אנליסטים חוששים כי התפרצות מגפה עלולה להעמיק את המיתון הכלכלי בארצות רבות.



הווירוס, זן חדש של שפעת החזירים, הרג 103 אנשים במקסיקו והתפשט לארה"ב. ארגון הבריאות העולמי אמר כי מדובר במצב חירום ציבורי בעל השלכות בינלאומיות שעלול ליהפך למגפה גלובלית.



הבנק העולמי העריך ב-2008 כי מגפת שפעת עלולה לעלות 3 טריליון דולר ולגרום לנפילה של 5% בתוצר הכלכלי העולמי, וכך לפגוע בסיכוי ההתאוששות בכלכלה העולמית, השקועה עמוק במשבר פיננסי.



מגפת ה-SARS, ששיבשה את התעופה האווירית, הסחר והעבודה ב-2003, עלתה לאזור אסיה-פסיפיק סכום מוערך של 40 מיליארד דולר. היא נמשכה שישה חודשים והרגה 775 אנשים מתוך 8,000 האנשים שנדבקו בה, ב-25 ארצות.



"צמרמורת קשה עברה בשווקים כשהם נזכרו ב-SARS", אמר ג'סטין סטיוארט, מנהל השקעות בחברת סבן אינווסטמנט מנג'מנט.



"האיום של מגיפה עולמית יחליש עוד יותר את הסחר הגלובלי - זה מה שקרה במגיפת הסארס, ועוד בתקופה טובה. אולם בתקופה חלשה כזו זה יהיה הרבה יותר לא נעים".



מניותיהן של חברות תרופות מסוימות עלו. רוש השווייצית אמרה כי היא מגבירה את ייצורה של תרופת Tamiflu, הפועלת נגד הזן החדש של השפעת. אולם הזמן מרגע סינתוז התרופה ועד הגעתה לשוק הוא שמונה חודשים. "זה לא יכול לקרות בן לילה, ולכן מדינות צריכות להיות מוכנות להתפרצות מגפות", אמרה דוברת החברה.



שר האוצר של מקסיקו, אוגוסטין קרסטנס, ניסה להרגיע את המשקיעים שנבהלו מהתפרצות המגיפה, ואמר כי ההשפעה על הכלכלה תהיה זמנית.



התפרצות השפעת במקסיקו אירעה לאחר שבסוף השבוע הכריזו מנהיגי המדינות המתועשות כי הכלכלה העולמית מראה סימני התייצבות.



"לפני שישה או שמונה שבועות לא היו נתונים חיוביים בכלל. הכלכלה נפלה לתהום. עכשיו התמונה יותר מעורבת. אני חושב שתחושת הנפילה החופשית איננה קיימת יותר", אמר לורנס סאמרס, יועץ כלכלי של הנשיא אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully