וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חיפה כימיקלים: ערוץ 2 לא סיקר את ההפגנה שלנו כי משפחת עופר מחזיקה גם בכי"ל וגם ברשת

אופיר בר-זהר

27.4.2009 / 16:26

מפעל חיפה כימיקלים נסגר בשבוע שעבר בעקבות מחירי האשלג המשווק על ידי כי"ל



עובדי מפעל חיפה כימיקלים מוחים אי סיקור הפגנתם נגד כי"ל על ידי חדשות ערוץ 2. העובדים פנו במכתב ליו"ר דירקטוריון חדשות 2, יהודה לנקרי, ותהו אם יש קשר לעובדה שכי"ל נמצאת בשליטת משפחת עופר - השולטת גם בזכיינית ערוץ 2 רשת. במכתב שהעביר יו"ר הוועד, משה גז, ללנקרי נכתב כי "בתחילת שבוע שעבר נאלצה הנהלת חיפה כימיקלים להורות על השבתתם של קווי הייצור שלה, עקב אי יכולתה לרכוש אשלג במחירים הנדרשים על ידי מונופול קבוצת כי"ל. בעקבות המשבר החלטנו להביע את מחאותינו וקיימנו אתמול הפגנה נגד ראשי קבוצת כי"ל ברחבת הסינמטק בתל-אביב, הסמוכה למשרדי האחים עופר".



"קשה היה שלא לשים לב לכך שבעוד שההפגנה עוררה התעניינות תקשורתית רחבה וזכתה בנוכחותם של כל כלי התקשורת, לרבות צוותים של חדשות ערוץ 10 וחדשות הערוץ הראשון - בחרו חדשות ערוץ 2 להתעלם מההפגנה", כתב גז. "התעלמות זו מצטרפת להתעלמויות קודמות מסיקור מאבקם של העובדים בחדשות ערוץ 2 לכל אורך השבוע האחרון, למרות שמערכת החדשות והכתבים עצמם קיבלו עדכונים שוטפים מדי יום, כמו גם הזמנה לסקר את ההפגנה".



העובדים טוענים לקשר בין הבעלות על רשת לבין אי סיקור ההפגנה, וכותבים כי "קשה לנו להתעלם מהעובדה שמשפחת עופר, באמצעות חברת עופר מדיה, היא בעלת השליטה בזכיינית רשת. אבקשך לוודא האם לעובדה זו יש קשר כלשהו להתעלמות חדשות ערוץ 2 מסיקור מאבק העובדים. קשר כלשהו, אפילו זעום, הוא כמובן פסול. מקרי עבר בהם ערוצי תקשורת נתנו יד למהלכים פסולים שננקטו על ידי בעלי הון למניעת שידור תכנים תקשורתיים לגיטימיים ולהגבלה בלתי חוקתית של חופש הביטוי - מוכרים לכולנו. אנו תקווה כי מקרים אלה לא ישנו וכי מאבק העובדים יקבל את הסיקור התקשורתי והבמה הציבורית אותה הוא מקבל בכל כלי התקשורת ולה הוא ראוי".



מחדשות ערוץ 2 נמסר בתגובה כי "המאבק החל רק אתמול. כמו שסיקרנו מאבקים דומים בעבר כך גם פה. מעולם לא התבקשנו לא לסקר מאבק זה ונעשה זאת לפי כל אמת מידה עיתונאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully