וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק תובע 100 מיליון שקל מאורי שני: הטעה אותי לחשוב שהוא מנהל - אבל הוא לא יותר מעסקן פוליטי

נורית רוט

27.4.2009 / 16:44

גאידמק בתביעה: שני מקפיד לברוח מביצוע עסקות אבל רודף אחרי תארים מפוצצים



איש העסקים ארקדי גאידמק תובע מאורי שני 100 מיליון שקל בגין נזקים כבדים שלטענתו גרם לו שני, במהלך התקופה הקצרה בו שימש כמנהל עסקיו. הסכסוך בין שני לגאידמק התחיל לאחר ששני פרש מתפקידו כמנהל העסקים של גאידמק, תחת חברת האחזקות AGB. שני טען כי גאידמק הפר התחייבות להעביר לטובתו בנאמנות מניות של החברה הציבורית אוסיף בשווי 50 מיליון שקל נטו, והעביר מניות בשווי כ-19 מיליון שקל בלבד. בגין זאת הטיל שני עיקולים זמניים על נכסי גאידמק.



במסגרת היחסים הטעונים בין הצדדים, גרר גאידמק את מכונית האאודי A8 שקיבל שני מתוקף תפקידו. על רקע זה הגיש שני קובלנה פלילית נגד גאידמק בה טען כי גאידמק אמר לו בשיחת טלפון "כלב מלוכלך אני אחסל אותך". ההליכים בין השניים הועברו לבוררות אצל עו"ד יעקב ישראלי. את שני מייצג עו"ד רון ברקמן.



במסגרת הליך הבוררות הגיש אתמול גאידמק, באמצעות עו"ד ישראל שלו ודן מאיוס, תביעה שכנגד. לפי הנטען בתביעה שכנגד, שני הטעה את גאידמק לחשוב כי הוא מנהל בכיר ומוערך בעל כישורים, כאשר למעשה הוא רק עסקן פוליטי חסר כל יכולת ניהולית, אשר נכשל בעבר בניהול חברת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון. "התובע הינו פוליטקאי יותר מאשר איש עסקים וכך הוא גם מתנהל. הוא מקפיד להתרחק מכל תפקיד שיש בו אחריות אם כי יש לו תמיד הסבר או תירוץ לכך. שני יוצא בהצהרות שאין מאחוריהן דבר ומחפש תפקידים בעלי תארים מפוצצים. בפועל שני מקפיד שלא להיות מעורב בביצוע עסקאות", נטען בתביעה.



גאידמק טוען כי הוא הפקיד בידי שני את ניהולן של חברות ציבוריות כגון אוסיף, אמריס וגילאון, בהיקף של מאות מיליוני שקלים, אך מעשיו ומחדליו של שני הובילו את החברות לירידת ערך אדירה - ועל כך הוא צריך לפצות את גאידמק. הפיצוי המוערך בגין נזק זה עולה לכדי 60 מיליון שקל.



שני, נטען עוד, כשל בניהול הליכי גיוס מימון לחברות הציבוריות אשר בשליטת גאידמק. "באקט המאפיין את התרבות הניהולית של מר שני, עם כל הכבוד הראוי, בורח הוא מאחריות לכישלון העסקי ולירידת ערך החברות", טוען גאידמק. עוד טוען גאידמק כי שני הפר את חובות הסודיות שלו כלפיו, עליהן התחייב בהסכם ההעסקה עליו חתם עם גאידמק; וכי פעולותיו מהוות גזל סוד מסחרי. בגין מעשים אלה תובע גאידמק משני 10 מיליון שקל.



בנוסף תובע גאידמק משני להשיב לידיו סכום של 20 מיליון שקל בגין תמורת מניות אוסיף שהופקדה בידיו, אך לא הגיעה לו לפי הנטען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully