וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בירידות

ניר צליק

27.4.2009 / 23:16

דאו ג'ונס נחלש ב-0.6%. צ'ק פוינט ירדה ב-6.3% בעקבות הדו"חות. ענקית הרכב ג'נרל מוטורס זינקה ב-20.7% על רקע תוכנית ההתייעלות

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים בעקבות חששות המשקיעים מהשפעתה של שפעת החזירים על הכלכלה.

דאו ג’ונס נחלש ב-0.6% ל-8025 נקודות, נאסד"ק החסיר 0.9% ל-1679 נקודות ו-S&P 500 ירד ב-1% ל-858 נקודות.

לאחר שדווח על התפרצות שפעת החזירים בשלוש מדינות שונות בארה"ב, ראש העיר ניו יורק דיווח אמש (ראשון) על התפרצות הנגיף גם בשטח העיר. מבדיקת מרכזים רפואיים בניו יורק עלה, כי תלמידים מקומיים נדבקו בנגיף שפרץ במקסיקו השכנה. במקביל, גם במדינת אוהיו דווח על חשד לחולים.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, קיבל תדרוכים שוטפים מצוות יועציו על רקע התפרצות הנגיף. במקביל, נערך בבית הלבן תדריך בעניין, שבו יצאה הודעה רשמית על הכרזת מצב חירום בריאותי במדינה.

בענף הבנקאות, קבוצת הבנקאות גולדמן סאקס הגדילה את רמות הסיכון בחשבון הנוסטרו שלה ב-22% ברבעון הראשון, לסכום של 240 מיליון דולר החשופים לסיכונים. מדובר בגידול הגבוה ביותר מבין החברות הגדולות בוול סטריט, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג, לפי עיון בדו"חות החברות. ברבעון הראשון דיווח גולדמן סאקס על הכנסות שיא בסך 9.4 מיליארד דולר.

ענקית הרכב ג’נרל מוטורס (GM) פירסמה היום את תוכניתה לארגון מחדש, במאמץ אחרון להימנע מפשיטת רגל. במרכזה של התוכנית יעמדו המרת חובותיה של GM במניות, על מנת לצמצם את חובותיה הלא מובטחים, וכן קיצוצן של 21 אלף משרות בשנה הקרובה בארה"ב.

החברה תציע נתח של 225 מניות רגילות תמורת כל 1,000 דולר בחוב, והיא מצפה מבעלי החוב להגיב להצעה עד ה-26 במאי. בנוסף לכך, תסגור החברה את חטיבת פונטיאק, אחד ממותגי הליבה שלה, לאחר 82 שנה, בשל ירידה במכירותיה.

בענף ההיי-טק - קואלקום, יצרנית השבבים לסלולר, תשלם 891 מיליון דולר ליריבתה ברודקום במסגרת הסדר פשרה ליישוב מאבק משפטי רב שנים בנוגע לפטנטים. קואלקום דיווחה כי תעביר את התשלום הראשון במסגרת ההסדר, בסך 200 מיליון דולר, כבר ברבעון הנוכחי. ברודקום, מצידה, תבטל את תביעותיה נגד קואלקום בכל הערכאות והמוסדות, ביניהם גם נציבות הסחר הבינלאומית והנציבות האירופית. עוד הסכימו שתי החברות לא לאכוף פטנטים אחת על השנייה.

מפעילת בתי ההימורים והנופש של המיליארדר שלדון אדלסון, לאס וגאס סנדס (LVS), שוקלת למכור את אחד מבתי ההימורים שלה במקאו, דיווח היום העיתון הסיני "סאות צ'יינה מורנינג פוסט". לפי העיתון, LVS שוקלת למכור אך ורק את המבנה, ולהמשיך להפעיל את הקזינו, ששטחו 21,274 מטרים רבועים, תמורת דמי חכירה. המגעים בנושא החלו בשבוע שעבר לפי העיתון.

במניות הישראליות, צ’ק פוינט פיספסה את תחזית ההכנסות של האנליסטים לרבעון הראשון של 2009 ודיווחה על הכנסות של 195 מיליון דולר - נמוך מצפי הכנסות של 200 מיליון דולר שקבעו 17 האנליסטים שמסקרים את החברה, אך גבוה ב-2% בהשוואה להכנסות הרבעון הראשון של 2008 שהסתכמו ב-191.6 מיליון דולר. בעוד שההכנסות עמדו מתחת לתחזית הרי שבשורה התחתונה רשמה החברה שהסתכם ב-95.5 מיליון דולר, או 45 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים שצפו רווח נקי של 44 סנט למניה.

חברת טבע וחברת אמפסטר ההודית זכו בניצחון משפטי על חברת סנופי אוונטיס במאבק המתמשך על הזכות לשווק גירסה גנרית של התרופה Lovenox לדילול דם. התרופה נלקחה בין היתר על ידי אריאל שרון, ראש הממשלה לשעבר, לפני האירוע המוחי ממנו סבל. בית המשפט העליון דחה ערעור של חברת סנופי אוונטיס על החלטה בערכאה נמוכה יותר, לפיה הפטנט המגן על התרופה אינו אכיף, משום שסנופי אוונטיס הטעו את משרד הפטנטים האמריקאי כאשר הגישו את הבקשה לאשר את הפטנט. מכירותיה של Lovenox בארה"ב הסתכמו ב-1.6 מיליארד דולר ב-2008.

בבית ההשקעות אי.בי.אי צופים כי בדו"חות הרבעון הראשון ל-2009 תציג טבע את פירות המיזוג עם באר, אבל ביחד עם כל העלויות הנלוות לתהליך המיזוג. האנליסטית נתלי גוטליב הותירה את ההמלצה למניית טבע על "קנייה" עם מחיר יעד של 51 דולר - כ-10% מעל מחיר המניה בשוק. גוטליב מסבירה כי בשיחת הוועידה לסיכום תוצאות הרבעון הקודם, ציינה הנהלת טבע כי התועלת מהאיחוד מרכישת באר הגיעה מוקדם מן הצפוי. "אם במהלך החודשים האחרונים תוך כדי מהלכי המיזוג התגלו סינרגיות נוספות והתקדמות מהירה במיזוג, ייתכן כי טבע תעדכן את תחזיותיה ל-2009".

סיליקום, יצרנית כרטיסי תקשורת לקישור בין שרתים לרשתות המחשוב הארגוניות, מראה כי ההאטה הגלובלית לא פוסחת על תוצאותיה ברבעון הראשון של 2009. הכנסות החברה ברבעון הראשון הצטמקו מ-7.5 מיליון דולר ל-5 מיליון דולר ברבעון הנוכחי – ירידה של 35.1%. בשורה התחתונה, הסתכם הרווח הנקי של החברה ב-867 אלף דולר או 13 סנט למניה, לעומת 1.7 מיליון דולר או 26 סנט למניה ברבעון המקביל.

"נייס עושה שימוש לא יעיל בהון העצמי שלה. עם קופת מזומנים של חצי מיליארד דולר בריבית שנתית של 1% בשנה, נייס יכולה להתחיל לחלק לבעלי המניות שלה תשואת דיווידנד, מבלי לפגוע ביכולת שלה לרכישות עתידיות", כותב הבוקר האנליסט צחי אברהם מכלל פיננסים, כשהוא מותיר את מחיר היעד של המניה על 28 דולר בהמלצת "תשואת יתר".

בניגוד לשנה שעברה, בה קיבל אמיר בסן-אשכנזי, מנכ"ל ונשיא ביגבנד, בונוס בסך 1,500 דולר על עבודתו, השנה לא קיבל בסן-אשכנזי בונוס. עם זאת, למרות אי קבלת הבונוס, עלות שכרו וכן המשכורת עצמה רשמו זינוק מרשים. עלות שכרו של בסן-אשכנזי הסתכמה ב-1.22 מיליון דולר בשנת 2008, זינוק של 115% לעומת עלות שכרו בשנת 2007, שהסתכמה בכ-564 אלף דולר. משכורת הבסיס של בסן-אשכנזי היתה 325 אלף דולר, לעומת משכורת בסיס של 319 אלף דולר בשנת 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully