וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאמרס: הסתיימה הנפילה החופשית של כלכלת ארה"ב

סוכניות הידיעות

27.4.2009 / 20:19

היועץ הכלכלי של אובמה: "לפני 6-8 שבועות לא היה ניתן למצוא נתונים חיוביים - היום התמונה הרבה פחות שחורה"

"הנפילה החופשית המתמשכת של הכלכלה האמריקאית הסתיימה ומצבה כיום כבר אינו קודר לגמרי" – כך אמר אתמול לארי סאמרס, יועצו הכלכלי הבכיר של נשיא ארה"ב ברק אובמה ושר האוצר לשעבר של ארה"ב, בראיון לפוקס ניוז.

"לפני 6 או 8 שבועות, לא היה ניתן למצוא נתונים כלכליים חיוביים בשום מקום. ההרגשה הייתה שהכלכלה צונחת בחדות. כיום התמונה הרבה פחות שחורה", אמר סאמרס, שהוסיף כי רובם הגדול של הבנקים האמריקאים כבר אינם סובלים מקשיי מימון.

"כמובן שישנם נתונים שליליים, אך ישנם גם נתונים חיוביים. אף אחד לא יודע מתי יחול המפנה הבא, אך אני חושב שתחושת הנפילה החופשית ששררה לפני חודש או חודשיים כבר לא קיימת היום, וזה משהו שניתן לשאוב עידוד ממנו", אמר סאמרס.

כלכלת ארה"ב, אשר נמצאת במיתון כבר 16 חודשים, רשמה צמיחה שלילית של 6.3% ברבעון הרביעי של 2008 - הנסיגה החדה ביותר של התמ"ג האמריקאי מזה 26 שנים. ביום רביעי צפוי משרד המסחר האמריקאי לדווח על צמיחה שלילית של 5% שרשמה כלכלת ארה"ב ברבעון הראשון של השנה הנוכחית.

התבטאותו האופטימית של סאמרס הגיעה לאחר שבסוף השבוע אמרו שרי האוצר של 7 המדינות המתועשות (G7) כי חלקו הגרוע ביותר של המשבר הכלכלי העולמי כבר עבר והעריכו כי הכלכלה הגלובלית תתחיל להתאושש כבר לקראת סוף השנה הנוכחית.

"הפעילות הכלכלית צפויה להתחיל להתאושש מאוחר יותר השנה, אך תישאר חלשה", צפו השרים, שהוסיפו כי "הנתונים העדכניים מצביעים על האטה בקצב ההידרדרות הכלכלית ועל סימנים אחדים של התייצבות". עם זאת, ציינו השרים כי עדיין ישנה סכנה שהמשבר הכלכלי יחריף.

שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, סייג את התחזית החיובית, ואמר כי אי אפשר לתת לניצני ההתאוששות להפוך את קובעי המדיניות לשאננים. "יש לנו סיבות להיות מעודדים, אך זאת תהיה טעות לקבוע שאנו קרובים ליציאה מהחשיכה שנפלה בסתיו האחרון על הכלכלה העולמית", אמר גייתנר. שר האוצר היפאני, קאורו יוסאנו, אמר גם הוא כי "המונח 'סימני ההתייצבות' מלווה כרגע בסימן שאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully