וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בענף העיתונות גובה קורבן נוסף: המגזין "פורטפוליו" ייסגר בעקבות הירידה בהכנסות מפרסום

אשר שכטר

27.4.2009 / 20:32

גיליון מאי של "פורטפוליו" יהיה גם הגיליון האחרון של המגזין; 80 עובדיו של המגזין יפוטרו



המגזין הכלכלי "פורטפוליו", שהושק באפריל 2007 והרבה לעסוק בשקיעתה של עיתונות הדפוס, ייסגר באופן מיידי, יחד עם אתר המגזין, וכל עובדיו יפוטרו. כך הודיעה היום המ"ולית קונדה נאסט, לאחר שהמגזין הידוע נפל קורבן לירידה החדה בהכנסות מפרסום שפגעה בכל תעשיית התקשורת מאז תחילתו של המשבר הכלכלי העולמי.



"פורטפוליו" הושק לפני שנתיים כמתחרה למגזינים עסקיים מבוססים כמו "פורצ'ן", "פורבס" ו"בזינסוויק" על ידי קונדה נאסט, המו"לית של מגזינים ידועים נוספים כמו "ווג", "ניו יורקר" ו"ויירד". בעיותיו הכלכליות של "פורטפוליו" הובילו את החברה לקצץ את מספר גיליונותיו מ-12 בשנה ל-10. לפני חודשיים סגרה קונדה נאסט גם את מגזין הלייפסטייל "דומינו", בעקבות המשבר הכלכלי, בנוסף לקיצוץ של 5% בשכר העובדים ב-26 המגזינים של החברה עליו הכריזה בשנה שעברה וצירוף המהדורה הגברית של "ווג" למהדורה הנשית הקיימת, לאחר שהופחת מ-10 גיליונות בשנה לשניים בלבד.



"הלחצים הנובעים מההידרדרות הכלכלית הממושכת הפילו את הכנסותיו החזויות של פורטפוליו מתחת לרמה הדרושה כדי להמשיך את פרסומו", אמר היום מנכ"ל קונדה נאסט, צ'רלס טאונסנד, שהוסיף כי גיליון מאי של המגזין יהיה גם גיליונו האחרון. דוברת קונדה נאסט הוסיפה כי 80 עובדיו של המגזין, בהם העורכת ג'ואן ליפמן והמו"ל ויליאם לי, יפוטרו. ייתכן כי אחדים מהעובדים יעברו למגזינים אחרים שמוציאה החברה לאור.



ההודעה על סגירת המגזין הופיעה בראשונה בבלוג שפרסם כתב המגזין ג'ף ברקוביצ'י באתר המגזין. בבלוג נאמר כי מוקדם יותר הודיעה אדוונס פבליקיישנס, החברה האם של קונדה נאסט, לליפמן על החלטתה לסגור את המגזין. סגירתו של "פורטפוליו" מהווה מכה קשה עבור קונדה נאסט, שהשקיעה בהקמתו לא פחות מ-150 מיליון דולר, לפי ראיון שהעניק טאונסנד ל"ביזנס וויק" ב-2004.



תפוצתו של "פורטפוליו", שנפגע קשות בעקבות המשבר בענף הפרסום, עמדה על 499 אלף עותקים. ברבעון הראשון של 2009, לפי "ביזנס וויק", נפל היקף הפרסום במגזין ב-60%, וזאת לאחר שגם קודם למשבר הכלכלי התקשה המגזין למשוך מפרסמים בעקבות התחרות החזקה מצדם של המתחרים הגדולים והמוכרים יותר בזירת המגזינים העסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully