וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילה בייר רוצה סמכויות נוספות: "יש לתת ל-FDIC את הסמכות לסגור חברות פיננסים גדולות"

סוכנויות הידיעות

27.4.2009 / 21:32

יו"ר התאגיד הפדרלי לביטוח פקדונות: יש להטיל מגבלות על גודלם של הבנקים והמוסדות הפיננסיים



יו"ר התאגיד הפדרלי לביטוח פקדונות (FDIC), שילה בייר, קראה היום לממשל להרחיב את סמכויותיו של ה-FDIC ולהעניק לגוף את הסמכות לסגור חברות פיננסיות גדולות אשר עשויות להכביד על המערכת הפיננסית.



"ה-FDIC מוכן למשימה, בין אם לבדו או בשיתוף עם סוכנויות ממשלתיות אחרות, אך חשוב מאד שהוא יהיה חלק מרכזי מהפיתרון למשבר. יש לנו ניסיון רב שנים בהשתלטות על בנקים וסגירתם, ואנו בהחלט מותאמים להוביל תוכניות דומות גם בעתיד", אמרה בייר.



במהלך נאום שנשאה בניו יורק, אמרה בייר כי יש להטיל מגבלות על גודלם של הבנקים והמוסדות הפיננסיים בעתיד, כדי להימנע מהצורך בהתערבות ממשלתית מסיווית במידה שחברות אשר נחשבות לגדולות מדי מכדי ליפול נקלעות לקשיים פיננסיים ועשויות לפשוט רגל. "יש להשליך את הרעיון של חברות שגדולות מדי מכדי ליפול היישר לפח האשפה", אמרה בייר.



הממשל בארה"ב כבר הזרים יותר מ-90 מיליארד דולר לסיטי ולבנק אוף אמריקה בשבעת החודשים האחרונים והזרים יותר מ-180 מיליארד דולר לענקית הביטוח AIG, כדי למנוע משלושת החברות לקרוס. ה-FDIC עצמו כבר סגר 29 בנקים בארה"ב מאז תחילת השנה - יותר מאשר בשנת 2008 כולה. מאז תחילת המשבר סגר ה-FDIC 54 בנקים בארה"ב.



בחודש שעבר חשף שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר רפורמה מקיפה ברגולציה של המערכת הפיננסית בארה"ב, אשר במסגרתה מבקש הממשל סמכות שתאפשר לו להשתלט על מוסדות פיננסיים גדולים דוגמת AIG, כדי למזער את הנזק שנגרם למערכת הפיננסית ולכלכלה כולה במידה שייקלעו לקשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully