וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמידים מצפים לירידה במחירי הנדל"ן

סקר שמפרסם U-Bank: 60% מציבור האמידים בישראל צופה שמחירי הנדל"ן יירדו בשנה הקרובה. רבע מציבור האמידים מחזיק בנכס חוץ מזה שבו הם מתגוררים


רבים שואלים באחרונה את השאלה: מדוע ירדו לאחרונה מחירי הנדל"ן? אפשר להאשים את המשבר, את הירידות בחדות בבריטניה ובארה"ב ובעצם את מי לא, אבל הסיבה הנכונה ביותר היא ציפיות השוק. סקר שמפרסם U-Bank מראה, כי 60% מציבור האמידים בישראל צופים שמחירי הנדל"ן יירדו בשנה הקרובה.

U-Bank מפרסם מדי חודש מדד לטובת ציבור לקוחותיו האמידים בשם "מדד המחירים לצרכן האמיד". לצורך זה נערכים סקרים נרחבים באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, לבדיקת הרגלי הצריכה של ציבור זה, ובעיקר לצורך קביעת משקלים חדשים למדד שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

בחודש מרץ עלה המדד של U-Bank ב-0.2%, לעומת עלייה של 0.5%במדד הכללי. מתחילת השנה ירד "מדד האמידים" ב-0.6% לעומת ירידה של 0.1% בלבד במדד הכללי. מתחילת השנה ירד "מדד האמידים" ב-0.6% לעומת ירידה של 0.1% בלבד במדד הכללי.

מסקר עדכני שערך U-Bank עולה, כי 47% מכלל הציבור ו-60% מציבור האמידים צופים שמחירי הדיור צפויים לרדת בשנה הקרובה, לעומת 18% מכלל הציבור ו-7% מקרב האמידים הסבורים שהמחירים יעלו. נתונים אלו מורים על היפוך מגמה, שהשתקפה מסקר קודם שערך הבנק באמצעות גיאוקרטוגרפיה ולפיו 52% מכלל הציבור ו-46% מקרב ציבור האמידים העריכו שמחירי הדיור צפויים לעלות, לעומת 11% מכלל הציבור ו-18% מקרב האמידים שהעריכו שמחירי הדיור ירדו.

עוד מורים ממצאי הסקר על כך שלרבע מציבור האמידים יש נכס בנוסף לזה שבו הם מתגוררים. זאת, לעומת כעשירית מכלל הציבור המחזיקים בנכס נדל"ן נוסף. הגדרת ציבור האמידים של U-Bank מתייחסת לציבור המחזיק בנכסים פיננסיים פנויים של 0.5-1.5 מיליון שקל.

מהנתונים שאסף הבנק עולה ש-41% מציבור האמידים לא משלמים משכנתא, לעומת 37% מכלל הציבור שלא משלם משכנתא. 8% מציבור האמידים גרים בשכירות, לעומת 12% מכלל הציבור הגרים בשכירות. הבדלים אלה יוצרים את הבדלי הצריכה בסעיף הדיור בין כלל הציבור לבין ציבור האמידים.

אילן רביב, מנכ"ל U-Bank, המוביל את תחום הבנקאות לאמידים בישראל מציין, כי סעיף הדיור היה הסעיף המרכזי, שהשפיע על עליית מדד המחירים לצרכן החודש – סעיף המהווה כמעט רבע מכלל סעיפי ההוצאה, אך ציבור האמידים הושפע פחות מהעלייה בסעיף זה, ולכן מדד המחירים לצרכן האמיד עלה בשיעור מתון יותר מהמדד הכללי.

מתחילת השנה ירד מדד המחירים לצרכן האמיד ב-0.6%, לעומת ירידה של 0.1% במדד הכללי. לדברי רביב, כוח הקנייה של למעלה מ-200 אלף משקי בית בישראל, המשתייכים לקבוצת האמידים, עלה בחודשים האחרונים, במקביל לירידה שחלה בכמות הכסף שבידי הציבור, בעקבות ההפסדים שספגו שוקי ההון בעולם.

  • עוד באותו נושא:
  • u-bank
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully