וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיקי האג"ח של GM לא מרוצים מהתספורת: "ההצעה של GM להחליף אג"ח במניות נועדה להיכשל"

סוכנויות הידיעות

27.4.2009 / 22:22

אנליסטים: זה מגוחך לחשוב ש-GM תצליח לשכנע 90% ממחזיקי האג"ח להסכים לעסקה שבה הם מקבלים מניות בלבד



הצעתה של ענקית הרכב ג'נרל מוטורס (GM) למחזיקי האג"ח של החברה, לפיה תחליף אג"ח בסך 27 מיליארד דולר במניות של החברה, אינה צפויה להצליח ולא תצליח למנוע מ-GM מהכרזה על פשיטת רגל. כך העריכו אנליסטים וגורם המקורב לנושי החברה, לפי סוכנות הידיעות בלומברג.



GM, אשר מנסה להפחית את חובותיה ולהימנע מפשיטת רגל, הציעה היום להעניק 225 מניות רגילות בחברה עבור כל אג"ח בסך 1,000 דולר. בסך הכל, תעניק GM לנושיה 10% ממניות החברה, לאחר שתארגן מחדש את פעילותה. על נושיה של החברה להגיב להצעה עד ה-26 במאי, כדי שהחלפת האג"ח תתבצע לפני מועד הפירעון של איגרות החוב ביוני. אם פחות מ-90% ממחזיקי האג"ח ייענו להצעה, צפוי משרד האוצר האמריקאי לאלץ את GM להיכנס לפשיטת רגל.



לדברי גורם המקורב לנושיה של החברה, הצעת GM גורמת למחזיקי האג"ח של יצרנית המכוניות להרגיש כי הם זוכים ליחס גרוע יותר מנושים אחרים, כמו האיגודים המקצועיים. מחזיקי האג"ח יקבלו רק 10% ממניות החברה, ולקרן הביטוח הרפואי של גימלאי החברה, VEBA, הציעה GM תוכנית דומה שבמסגרתה תקבל הקרן 39% ממניות החברה בתמורה לאג"ח שברשותה.



"ההצעה של GM נועדה להיכשל. זה מגוחך לחשוב ש-GM תצליח לשכנע 90% ממחזיקי האג"ח שלה להסכים לעסקה שבה הם לא מקבלים מזומן, או אג"ח חלופיות, אלא רק מניות", אמר קיפ פנימן, אנליסט בחברת המחקר KDP, לבלומברג.



עם זאת, היו גם אנליסטים שהעריכו כי במקרה של פשיטת רגל ייפגעו מחזיקי האג"ח של GM בצורה חמורה בהרבה. "מדובר במקרה שבו מצמידים לך אקדח לרקה ואומרים לך שאם לא תקבל את ההצעה שעל השולחן, יהיה גרוע מאד. זאת אמנם נראית כמו עסקה גרועה עבור בעלי האג"ח, אבל אני לא חושבת שהם נמאצים בעמדה שבה הם יכולים לקבל משהו טוב יותר ממה שנמצא כרגע על השולחן", אמרה שלי לומברד, אנליסטית בחברת המחקר מונטקלייר.



GM קיבלה עד כה סיוע ממשלתי בסך 15.4 מיליארד דולר, ופועלת כיום לארגן מחדש את פעילותה כדי שתוכל להימנע מפשיטת רגל. במסגרת תנאי ההלוואות שהעניק הממשל לחברה, על GM להפחית לפחות שני שליש מחובותיה למחזיקי האג"ח ולהפחית את העברות הכספים השנתיות שלה לקרן VEBA ל-10.2 מיליארד דולר, לעומת 20.4 מיליארד דולר כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully