וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות שפעת החזירים: מחיר הנפט ננעל בירידה של 2.7% ל-50.14 דולר לחבית

אשר שכטר

27.4.2009 / 22:29

מחיר הזהב ירד ב-0.6% ל-908.20 דולר לאונקייה, לאחר שהחששות מפני שפעת החזירים הובילו להתחזקות הדולר



מחיר הנפט ירד היום ב-2.7% בבורסת הסחורות של ניו יורק, בעקבות חששות המשקיעים מפני השלכותיה הכלכליות של שפעת החזירים, במקרה שתהפוך למגיפה כלל-עולמית, ועל רקע נפילות חדות במניות התעופה בוול סטריט. מחיר הזהב ירד גם הוא, לאחר ששפעת החזירים הובילה להתחזקות הדולר. בימים האחרונים התגלה מספר הולך וגדל של מקרי שפעת חזירים בארה"ב, במקסיקו, בקנדה ובספרד.



ממשלת ארה"ב כבר הכריזה על מצב חירום רפואי, ובמקסיקו הוכרז מצב חירום ובתי ספר ועסקים רבים התבקשו להיסגר. מקרים החשודים כשפעת חזירים הופיעו גם בברזיל, במדינות נוספות באירופה ובניו זילנד. עד כה מתו 149 בני אדם במקסיקו לאחר שנדבקו במחלה. ארגון הבריאות העולמי שוקל להעלות את רמת הכוננות שלו מרמתה הנוכחית, 3, לרמה של 4 או 5 - בראשונה בתולדותיו - כי קיים חשש שהווירוס יהפוך למגיפה.



מחיר החוזים על הנפט מסוג Light Crude למסירה ביוני ננעל היום בירידה של 2.7% ל-50.14 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שבמהלך המסחר נפל ב-5% מתחת לרמה של 50 דולר לחבית בעקבות החששות כי שפעת החזירים תוביל להחרפה של המשבר הכלכלי העולמי ותעכב את התאוששותה של הכלכלה הגלובלית ועל רקע הערכות כי במקרה של מגיפה ייפגע מגזר התעופה קשות. מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, ירד ב-2.6% ל-50.25 דולר לחבית.



מחיר הזהב ירד גם הוא ב-0.6% ל-908.20 דולר לאונקייה, לאחר שהחששות מפני שפעת החזירים הובילו להתחזקות הדולר מול היורו, הליש"ט והפזו המקסיקאי. בשבוע שעבר זינק מחיר הזהב ב-5.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully