וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה בתעריפי הנמלים תיושם כבר ב-2009

מאת אבי בר-אלי

28.4.2009 / 7:31

לפי טיוטת חוק ההסדרים, מרכז התחזוקה של הרכבת יוקם בפריפריה בשיתוף המגזר הפרטי, ומשרדי הרכבת יועתקו מתל אביב ללוד



>> הרפורמה בתעריפים של שירותי נמלי הים תיושם עד 1 בינואר 2010 - כך מוצע בטיוטת חוק ההסדרים למשק. בשנה האחרונה עוכב ביצועה של הרפורמה על רקע הלחצים שהפעילו חברות הנמלים, העובדים, חברות הספנות והיצואנים נגד אישורה.



הרפורמה, שגובשה בידי צוות מקצועי של משרדי האוצר והתחבורה, מבטלת את הסבסוד הצולב שבין תעריפי היבוא והיצוא ומאפשרת לראשונה להציג עלויות ריאליות של הטיפול במטענים, תוך קביעת מקדמי התייעלות לנמלים. הרפורמה נכללה במסגרת מתווה השינוי המבני בנמלים שאושר ב-2005 בהסכמת המדינה, ההסתדרות והעובדים, אך עדיין לא יושמה.

באשר לרפורמה המבנית בנמלים, מוצע בטיוטת חוק ההסדרים להפריט ב-2010 באופן מלא את מניות חברת נמל אילת, וכן להנפיק 15% ממניות חברות נמלי חיפה ואשדוד. החל ב-2011 תופרט יתרת מניות החברות עד שיעור של 49%, וב-2020 תותר מכירת השליטה בחברות. לפי הערכות, לוח זמנים זה יזורז בתום המשא ומתן הצפוי בין העובדים, ההסתדרות והממשלה.



באשר לרכבת ישראל, כוללת טיוטת חוק ההסדרים הצעה להקמת מרכז תחזוקה לציוד נייד בשיתוף המגזר הפרטי. זוהי למעשה הפרטה חלקית של מערך מוסכי החברה, שיוחזק בבעלות משותפת לרכבת ישראל ולזכיין פרטי.



המרכז יוקם באחד מיישובי הפריפריה (צפונית לחיפה או דרומית ללוד). היקף פעילות התחזוקה ברכבת מוערך ב-23 מיליון שקל בשנה.



כפי שפורסם בעבר ב-TheMarker, טיוטת חוק ההסדרים כוללת גם את קידום מעבר משרדיה הראשיים של הרכבת מתל אביב ללוד - צעד שיאפשר פינוי קרקע בשווי מאות מיליוני שקלים במרכז המטרופולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully