וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מאמץ את תוכנית הסיוע לפריפריה של הממשלה הקודמת

מאת אורה קורן

28.4.2009 / 7:31

התוכנית מבוססת על הקמת חמישה אזורי תעשייה מרחביים שיקבלו את מרב ההטבות הממשלתיות. מטרתה - להוסיף 7,000 מקומות עבודה



>> תוכנית הפריפריה של הממשלה הקודמת, שהתקבלה באוגוסט 2008, הוכנסה להצעת חוק ההסדרים ל-2009-2010. האוצר מציע להוציא לפועל כבר ב-2009 את התוכנית - המבוססת על הקמת חמישה אזורי תעשייה מרחביים שיקבלו את מרב ההטבות הממשלתיות. מטרת התוכנית היא להוסיף 7,000 מקומות עבודה ב-800 חברות שיקבלו סיוע ממשלתי.

בהצעת חוק ההסדרים נכתב כי יש להטיל על מנכ"ל משרד הפנים, על מנכ"ל משרד התמ"ת ועל הממונה על התקציבים במשרד האוצר לקבוע מנגנון לבחירת אזורי תעשייה מרחביים - המשותפים לכמה רשויות מקומיות. המנגנון יכלול תנאי סף שייקבעו על ידי הצוות עד 15 ביוני 2009. הרשויות המקומיות יתמודדו על הכללת אזורי התעשייה המרחביים שלהן ברשימת האזורים המועדפים, והמנגנון יכלול קריטריונים לתעדוף הההצעות. העקרונות והקריטריונים לקבלת התמיכות יגובשו עד 30 בספטמבר 2009.



התוכנית אמורה להימשך ארבע שנים, שבמהלכן תשקיע הממשלה בתעשייה בפריפריה 2.5 מיליארד שקל - לפי הבנות שגובשו באוגוסט 2008 בין מנכ"ל משרד התמ"ת, גבריאל מימון, לממונה על התקציבים במשרד האוצר, רם בלינקוב.



לפי תוכנית הפריפריה המקורית, מסלול המענקים הנוכחי - שהכיר בהשקעות מניבות יצוא - יוחלף במסלול מענקים לחברות שאינן מתחום ההיי-טק, שישקיעו בחדשנות. רוב המענקים יינתנו בחמשת אזורי התעשייה המרחביים. מפת אזורי העדיפות הלאומיים - המחולקת לאזורים א', ב' ומרכז - תבוטל. יינתנו גם הטבות לעסקים קטנים ובינוניים, שיכללו שינוי בהוראות המיסוי.



הפריפריה הוגדרה בתוכנית ככוללת את היישובים שמדרום לקו שבין שדרות למרכז ים המלח, להוציא חבל לכיש. בצפון כוללת הפריפריה את היישובים שמצפון לקו שבין עכו לבית שאן. לפריפריה הגיאוגרפית יצורפו ככל הנראה חרדים ובני מיעוטים, במטרה להגדיל את השתתפותם בכוח העבודה.



התאחדות התעשיינים ובעלי המפעלים בפריפריה, שחששו מהוצאתם ממעגל מקבלי ההטבות, התנגדו לכוונה לבטל מיד את מסלול המענקים הקיים וביקשו תקופת ביניים שבה יופעלו שני המסלולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully