וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתלי אמר

מאת אופיר בר-זהר

28.4.2009 / 7:31

דווקא נרקומן לשעבר מצליח להשפיע על בני הנוער של היום להיות אזרחים טובים ומועילים



>> לפני 19 שנה עמד נפתלי חליבה בפני מנהל מרכז גמילה וביקש להתקבל לתוכנית גמילה במקום. "אין לך תקנה. אתה תמות מסמים וחבל לתת לך צ'אנס בכלל", אמר לו המנהל.



לחליבה, שהיה אז בן 25, כבר היה רקורד עשיר: מכור לסמים ולאלכוהול מגיל 14, גיליון הרשעות ארוך וכמעט חמש שנות מאסר בגין עבירות סמים.

חליבה כלל לא היה להוט להיגמל, אך הבין בחושיו שהוא בדרך למנת היתר. ואז הגיע למרכז גמילה אחר, שהוציא אותו מהבור. "בפעם הראשונה בחיי הבנתי שאפשר לחיות טוב וליהנות מהחיים בלי שום דבר חיצוני", הוא אומר. "כשהייתי בעולם של הסמים והאלכוהול היו תקופות שהיה לי כסף, סמים, מעמד ואוטו יפה, אבל סבלתי. לא הייתי מאושר".



ב-11 השנים האחרונות מעביר חליבה סדנאות המיועדות לבני נוער, חלקם הגדול בני טובים, שעוסקות בהתמכרויות ומניעתן ובהתמודדות עם מצבים קשים. הנערים עוסקים בפיתוח כישורי חיים וכלים להתמודדות עם פיתויים ולחץ קבוצתי, קבלת החלטות, הכרת הסכנות האפשריות ודרכי ההתמודדות עמן.



"קשה מאוד להגיע לילדים כיום", מסביר חליבה. "זה דור אחר, הם חווים המון קשיים והמבוגרים לא מצליחים לדבר אתם. אבל לי הם מספרים דברים שהם לא מספרים בבית. אולי זה נובע ממי שאני, ואולי משום שגם אני מספר להם את סיפור החיים שלי.



"נערים ונערות רבים מכל שכבות האוכלוסייה פשוט מרימים ידיים ומתייאשים", הוא מוסיף. "אני מבהיר להם שאם הם רוצים משהו בחיים, הם צריכים להשקיע. אין ארוחות חינם - מה שאתה עושה זה מה שאתה מקבל".



ההשפעה שיש לחליבה על הילדים מחלחלת גם לבתיהם. "פתאום התחלנו לשמוע בבית את הצירוף 'נפתלי אמר'", מספרת אמא ששני ילדיה השתתפו בסדנאות. "נפתלי אמר שלא צריך סיגריה בשביל להיות גבר, נפתלי אמר שלא חייבים לראות כל כך הרבה טלוויזיה, נפתלי אמר שחשוב להיות אזרח טוב - נפתלי פה, נפתלי שם. זה נהדר. כל החינוך שהם מתנגדים אליו כשהוא מגיע מהורים או ממורים, נכנס בעזרתו ישר למודעות".



חליבה מתפרנס מהנחיית סדנאות אלה. הוא גר בנהריה, אב לשלושה ילדים ונמצא כרגע בהליכי גירושים. סיפור חייו הפך אותו לריאליסט, אך אופטימי. "החיים קשים", הוא אומר, "אבל יש אלטרנטיווה. מי שקשה לו, שיבקש עזרה ולא יעשה את הטעות שעשיתי".



***שם: נפתלי חליבה גיל: 44 מגורים: נהריה מצב משפחתי: פרוד + 3 עיסוק: מעביר סדנאות לנוער בנושאי התמכרויות להוריד את הכובע: נגמל מסמים לפני 19 שנה, ומאז פועל למניעת השימוש בסמים בקרב בני נוער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully