וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שירות המילואים גובה מחיר כבד - אבל זו חובתי המוסרית"

מאת עידו סולומון

28.4.2009 / 7:31

הוא מנכ"ל משותף בחברת היי-טק, אך לא מחסיר יום אחד במילואים כסגן מפקד גדוד בצנחנים - גם אם זה פוגע בעסקים



>> לפני כחצי שנה נקרא איתמר בן חמו, 34, לשירות מילואים בן חודש כסגן מפקד בגדוד צנחנים. שבוע לאחר ששב לביתו, קיבל שוב זימון - הפעם לפעילות מבצעית, שבסופו של דבר נמשכה מעבר לצפוי. במקביל, נדרש לנסיעה דחופה לחו"ל כדי לסגור עסקה כחלק מעבודתו כמנכ"ל משותף בחברת ההיי-טק vision.ib.



"לרגע לא חשבתי לבטל את המילואים, אף שברור היה שהעסקה קריטית לחברה", הוא אומר. "בסופו של דבר, המשפחה שילמה את המחיר. במשך שלושה חודשים אשתי והילדים ראו אותי רק כמה ימים".

בן חמו, כמו שותפו בחברה אילן זייתון, משרתים במילואים 40-50 ימים בשנה. החברה מעסיקה 17 עובדים (חלקם נשים), ומעניקה למדינה כ-220 ימי מילואים בשנה.



"אי אפשר לקבל פיצוי כספי על השירות במילואים, פשוט אי אפשר לכמת את זה", אומר בן חמו. "אין ספק שבמשך חודשיים וחצי בשנה החברה מתנהלת פחות טוב. ברור שמדובר בתהליך תובעני ושהמחיר כבד, אבל מבחינתי השירות במילואים הוא חובה מוסרית - זה מה שמסמל בעיני את הישראליות. לא משנה מהן דעותיך הפוליטיות, המקצוע או ההשכלה שלך, אתה חייב לתת את החלק שלך למדינה".



את השילוב בין המצב הכלכלי הקשה לשירות במילואים הוא מתאר כלא פחות מאסון: "זו תקופה רגישה מאוד. כל אירוע קטן ופרויקט שמסתבך יכולים לגרום לבעיות כבדות. קשה מאוד ומסוכן לעזוב הכל ולצאת למילואים".



החברה שהוא אחד ממנהליה ספגה גם היא מכה מהטלטלה העולמית, אך לדבריו, למרות ביטולן של כמה עסקות, המשיכה החברה לצמוח, להגדיל את שורת הרווח ואת מצבת העובדים. "אין הרבה עסקות כיום בשוק, אבל את המעט שיש אנחנו משתדלים לקחת", הוא אומר. "לולא המשבר, סביר להניח שהיו לנו עוד ארבעה לקוחות. עם זאת, אנחנו גדלים בקצב טוב".



גם בגזרה האזרחית ממשיך בן חמו לדאוג לאנשי המילואים. בעת גיוס עובדים הוא מגלה העדפה לחיילים קרביים, ורוב הגברים בחברה הם חי"רניקים ואנשי ממר"ם (מרכז מחשבים ומערכות מידע). "אצלנו, אלה מתכנתים או כאלה שצלחו מסע אלונקה", הוא אומר.



לדבריו, עובדי חברה שיוצאים למילואים משתמשים בכלי רכב של החברה ובטלפונים הניידים שהם מקבלים ממנה. בנוסף, מעת לעת מפנקת החברה את המילואימניקים בשוברים לארוחת בוקר. כשמסה גדולה של עובדים חוזרת ממילואים עורכים לכבודם "ערב חברה" חגיגי לרגל שובם.



"אני מרגיש שאם אנחנו לא נעשה מילואים, יבואו אנשים פחות טובים וערכיים, והמדינה לא יכולה לספוג את זה. היו לי מחשבות אולי להוריד מהלחץ, להחליף לתפקיד תובעני פחות, אבל מצפים ממני ליותר, ובסוף היום גם אני מצפה מעצמי לתת את המקסימום", הוא אומר. אף שכל משפחתו מצד אמו חיה בקנדה, הוא מצהיר: "אני לא רואה את עצמי גר במקום אחר".



***



שם: איתמר בן חמו גיל: 34 מגורים: מודיעין מצב משפחתי: נשוי + 2 (שלישי בדרך) עיסוק: מנכ"ל משותף בחברת ההיי-טק vision.bi להוריד את הכובע: משרת במילואים 50 יום בשנה ומסייע לעובדיו המשרתים במילואים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully