וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצלחנו למנוע את הקמת המפלצת"

מאת רז סמולסקי

28.4.2009 / 7:31

שכונת מגורים היא לעתים מיקרו-קוסמוס של המדינה, ומי שנלחם בעד חיים טובים יותר בשכונתו משפר את איכות החיים של כולנו



>> מוטי פנחסי לא קם בבוקר במחשבה שעליו לייצג את שכונת קריית השרון במזרח נתניה מול הרשויות. להפך, עד לפני שלוש שנים היה פנחסי אדם רגיל. הוא מהנדס תוכנה בן 36, נשוי ואב לשניים, המשלם משכנתא "ארוכה וכבדה".



במארס 2006 נודע לתושבי השכונה כי הרשויות מתכוונות לסלול את נתיבי איילון בסמוך לה, והאיום הזה הניע את פנחסי לפעול. "נסעתי עם שני תושבים נוספים, נסים שביט ואייל בן-צבי, לישיבת הוועדה הבינמשרדית לתחבורה יבשתית. הפתענו אותם במצגת שמסבירה את הנזק שייגרם לשכונה". באותה נסיעה נוסד הגרעין של ועד השכונה, שפנחסי היה ממוביליו.

כדי לגייס את התושבים, הקים בהתנדבות אתר אינטרנט שנהפך לרשת קהילתית, שיש בו כיום כ-100 עמודי מידע על בנייה, חינוך, תחבורה ועסקים.



פנחסי מציין בין רגעי השיא של הפעילות את הגישור מול חברת משהב, שתיכננה לבנות מגדל מגורים שהשכנים כינו "המפלצת". במקום להתעמת עם הקבלן בוועדות התכנון, ישבו התושבים אתו ועם המגשרות דפנה מנגן ומיטל להבי. הגישור המוצלח, בתמיכת ראש העיר מרים פיירברג, נהפך לתקדים - ופתח את הדלת לגישורים נוספים בשכונה ובישראל.



"הצלחנו ליצור תוכנית בנייה טובה יותר, שהקבלן והתושבים היו מרוצים ממנה", מציין פנחסי.



העשייה הציבורית מהולה בפוליטיקה מלוכלכת, שלה נחשף פנחסי לאחר אישור אחד הגישורים. "בדרך חזרה מהוועדה המחוזית ברמלה, קיבלתי טלפון שהודיע לי שאחד מהפוליטיקאים הקולניים ביותר באופוזיציה הודיע לעיתונות כי המהלך שהוא הוביל הצליח. וזאת לאחר שהשקענו עשרות שעות בישיבות, בדיונים, ובסבב החתמות של תושבים. כשהתקשרתי לצעוק עליו, הוא ענה בפשטות: ?שמע, זה המשחק הפוליטי'. נפגעתי מאוד".



בין השאר, סייע פנחסי בהחלפת צמתים מסוכנים במעגלי תנועה. "משרד התחבורה עיכב את הבנייה, אז התקשרתי לאחד הפקידים שם. הוא אמר לי, 'כשאזרח כמוך מתקשר אלי, אני מעביר את הניירת לראש הערימה'".



פנחסי מסביר כי מקורן של בעיות רבות בחוסר תכנון. לפני שלוש שנים הבחין שמספר הילדים בשכונה גדל, וצפה מחסור בכיתות לימוד. "כתבתי סקר דמוגרפי ובמשך שלושה חודשים אספתי תשובות מ-1,800 בתי אב וגיליתי מספרים שהעירייה ומשרד הפנים לא ראו. הבעיה שלנו היא שלא חושבים קדימה - לא העירייה ולא המדינה".



***שם: מוטי פנחסי גיל: 36 מגורים: קריית השרון, נתניה



מצב משפחתי: נשוי + 2 עיסוק: מהנדס תוכנה להוריד את הכובע: הקים ועד לשכונה ומנע מפגעים סביבתיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully