וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממטבח השף באהבה

מאת מיכל פלטי

28.4.2009 / 7:31

השף איל לביא התמכר להתנדבות בשנת השירות שלפני הצבא, וכיום מבשל לצורך גיוס תרומות לילדים חולי סרטן ופעיל בעמותת שפים למען שלום



>> מי שסועד במסעדות יוקרה בישראל ודאי מדמיין את השף ניצב במטבח בסינר צח, מקפיץ פירות ים על מחבת לוהטת. ובכן, יש לתמונה גם צד נוסף - של פעילות התנדבותית אינטנסיווית, לעתים של עשרות אירועים בשנה. שפים בישראל מתנדבים למען בתי חולים, פרויקטים לשיקום נוער ועוד.



איל לביא, שף מסעדת רוקח 73 בתל אביב, מעיד על עצמו שהוא חלק מקבוצה גדלה והולכת של שפים שפעילותם ההתנדבותית נהפכה לשגרה, שעליה הוא לא מוכן לוותר. "אנחנו חיים בחברה, ואי אפשר שלאחד יהיה טוב והשני יסבול", הוא מסביר. "אנחנו לא יצורים אגואיסטיים".

את ההכשרה לפעילות ההתנדבותית רכש לאחר התיכון בשנה ששינתה את חייו, שבה שירת בגרעין רעים בירוחם: "עסקנו שבעה ימים בשבוע בפעילויות חינוכיות, שיעורים פרטיים וחניכה לתלמידים. זו היתה שנה אינטנסיווית שבה לא עסקתי בבישול, אך הבנתי שאמשיך לעזור כי קיבלתי המון: הסיפוק עצום, ואין לו תחליף".



לביא, המתמחה בפירות ים, דגים ובישול צרפתי, החל את פעילותו כשעיתונאית האוכל אלינוער רבין פנתה אליו וביקשה ממנו לבשל ארוחות כדי לגייס תרומות לילדים חולי סרטן המאושפזים בבית החולים שניידר. "מאז אני שם, ובכל פעם שצריך משהו אני נרתם לפעילות".



לפני שש שנים הצטרף לביא לעמותת שפים למען השלום, שבה חברים שפים יהודים וערבים. "בישלנו למשל ארוחה למען ילדי יפו, ערכנו פעילות משותפת לילדי אום אל-פחם וכרמיאל במסעדת אל-באבור, והכנו בחיפה ארוחה לגיוס כספים לפעילות יהודית-ערבית".



אפילו בסדנה של העצמה נשית מצא את עצמו: "פנתה אלי ידידה שעמדה בראש ארגון שמקדם נשים ערביות לצאת לעצמאות ולהשתחרר מסיפורים משפחתיים קשים. בסדנאות בישול אין צורך לדבר ולהרצות - תוך כדי עשייה נופלות המסיכות. הן הזמינו אותנו לארוחת גומלין, והיה פש וט מדליק".



לביא לא יכול שלא להזכיר גם את פעילותו של מאיר שואף, המכונה מאיר השמן. המטבח של מאיר השמן שוכן בבת ים, ומספק ארוחות חמות וכריכים לילדים הזקוקים לכך. לביא ושפים נוספים משתתפים במימון המטבח כשהם מעבירים סדנאות בישול במקום. אחרי כל זה נשאר גם קצת זמן לבשל במטבח המסעדה, אבל לביא לא מפחית את הפעילות ההתנדבותית שמזכירה לו, לדבריו, שחומרי הגלם של העולם אינם תמיד משובחים, וצריך לשפר משהו גם בחוץ.



***שם: איל לביא גיל: בן 44 מצב משפחתי: נשוי + 2 מגורים: תל אביב עיסוק: שף מסעדת רוקח 73 להוריד את הכובע: כל לקוח שמעוניין לשוחח עמו בטלפון הנייד יכול לקבל את המספר מצוות המסעדה. "זו מדיניות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully