וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפישר נגמרת הסבלנות: ידיח את דנקנר

שרון שפורר

28.4.2009 / 7:55

נגיד בנק ישראל צפוי להיפגש שוב עם שרי אריסון ולהבהיר לה כי אם לא תדיח את דנקנר יעשה זאת בעצמו אחרי החג

בימים הקרובים צפוי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, להיפגש שוב עם בעלת השליטה בבנק הפועלים, שרי אריסון. פישר צפוי לדרוש מאריסון להדיח את יו"ר הבנק, דני דנקנר, באופן מיידי.

אם תשובתה של אריסון תהיה שלילית, צפוי הנגיד להפעיל את סמכויותיו לפי פקודת הבנקאות (סעיף 11 (ה)), ולהורות בעצמו על הדחתו של דנקנר. מועד הפגישה בין פישר לאריסון עדיין לא נקבע. בבנק ישראל מקווים, כי בימים הקרובים אריסון תודיע מיוזמתה כי היא מקבלת את עמדת הנגיד. אם לא תעשה זאת היא צפויה להיקרא שוב לשיחה עם פישר.

בפגישות הקודמות דרש פישר מאריסון להדיח את דנקנר מתפקידו. מאז ממשיכה אריסון לתת גיבוי בתקשורת לדנקנר והצהירה כי היא אינה בוחנת אף מועמד אחר לתפקיד. עם זאת, בבנק ישראל מעריכים כי אריסון תפעל כדי למנוע מהבנק ומדנקנר את הצורך להפעיל את סמכויות הנגיד, ותקדים ותפטר את דנקנר

ככל הידוע, ההחלטה על דרישה להדחתו המיידית של דנקנר התקבלה מכיוון שבבנק ישראל מעריכים שלא ניתן להמתין עם הפיטורים, משום שהשיתוק בבנק הפועלים פוגע ביציבותו.

בבנק ישראל לא מקבלים בשוויון נפש את האמירות שנשמעו בתקשורת, שלפיהן המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, מנסה להדיח את דנקנר ולמנוע את מינויו של ציון קינן למנכ"ל בנק הפועלים על רקע חילוקי דעות שהיו לו בעבר עם השניים, כאשר כיהן כמנהל בכיר בבנק הפועלים. בבנק ישראל חושדים שמי שעומד מאחורי הפרסומים הם גורמים מטעם הפועלים. בבנק ישראל מתייחסים לדברים בביטול, וזאת בעיקר לאור העובדה שחזקיהו עזב את בנק הפועלים לפני שמונה שנים, בתקופה שבה דנקנר וקינן כלל לא היו בעמדה של מקבלי החלטות בבנק.

ל-TheMarker נודע כי מי שמוביל את המהלך הוא דווקא פישר, שעמדתו קיצונית יותר. פישר מאמין כי אחרי תשע פרשיות שונות, שהצביעו על כשלי ניהול בבנק, יש לפעול בנחישות להדחת היו"ר. ככל הידוע, בבנק ישראל לא מתנגדים עקרונית למינוי קינן למנכ"ל.

בבנק ישראל לא הופתעו גם מההירתמות של ועד עובדי בנק הפועלים לצדו של דנקנר. בתחילת השבוע הצהיר יו"ר ועד עובדי הבנק, שרלי אמזלג, כי יילחם במי שינסה להדיח את דנקנר. בבנק ישראל העריכו כי דנקנר ישתמש בוועד העובדים כדי ללחוץ על הנגיד.

בבנק ישראל סבורים כי היועצים המשפטיים של אריסון - עורכי הדין פיני רובין ורם כספי - מנהלים משחק כפול, כאשר בשיחות עם הבנק המרכזי הם הבהירו כי הם מבינים שדנקנר חייב לפרוש, אחרי שנגיד בנק ישראל איבד את האמון בו, אבל כאשר הם יוצאים מהשיחות בבנק הם אומרים לאריסון ולדנקנר שצריך להילחם עד הסוף. בבנק ישראל חושבים כי רובין וכספי לא רוצים להיות האנשים שיגידו לדנקנר שהוא צריך ללכת.

עוה"ד פיני רובין ורם כספי סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully