וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני התיירות: הטלת מע"מ על תיירות נכנסת - סותרת את תוכנית הממשלה להגדלת מספר המועסקים והתוצר

עירית רוזנבלום

28.4.2009 / 9:10

"כדי שיגיעו לישראל 5 מיליון תיירים בשנת 2016, נדרש הנעת תהליך לבניית כ-20 אלף חדרי מלון"



לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל הצטרפה לקריאת המלונאים לראש הממשלה לבטל את הטלת המע"מ על תיירות נכנסת. הלשכה עוסקת בתיירות קבוצתית מחו"ל, המהווה את עמוד השדרה של התיירות לישראל. לדעת הנהלת הלשכה, מדיניות ביטול המע"מ בטעות יסודה, והיא מנוגדת למטרות התוכנית ליצור מקומות עבודה ולהביא לצמיחת המשק.



במכתב לראש הממשלה ולשרי האוצר כותבים ראשי הלשכה, היו"ר שמואל מרום והמנכ"ל עמי אתגר, כי כוונת התוכנית הכלכלית של הממשלה להציל מקומות עבודה ולהזניק את המשק ובאותה נשימה להטיל מע"מ על התיירות הנכנסת, "מהווה סתירה פנימית במדיניות הממשלה".

הלשכה טוענת כי בשנת 2009, כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי, צפויה התיירות הנכנסת לישראל לקטון בכ-25%. "הטלת מע"מ על תיירות תגרום לצלילה נוספת בתיירות הנכנסת לרמה נמוכה יותר, וכתוצאה מכך תקטין עוד יותר את התעסוקה והתרומה לתוצר הנובעת מתיירות נכנסת". עוד נכתב כי "הטלת מע"מ על תיירות תקטין את כושר התחרות של תעשיית התיירות הנכנסת כתעשיית יצוא לכל דבר, בעת שכל מדינות העולם פועלות לחיזוק התיירות אליהן באמצעות הגדלת תמריצים והשקעות".



בנייר עמדה של הלשכה, מוצע מתווה של הגדלת מספרי התיירים בשנים הקרובות. בשלב הראשון לחזור בשנת 2010 לרמת התיירות שהיתה בשנת 2008 – 3 מיליון תיירים, ובשלב שני ל-3.3 מיליון תיירים בשנת 2011, תוך היסמכות על ניצול התשתיות וההון האנושי הקיים כיום.



לצורך כך נדרשת הגדלת תקציב שיווק של משרד התיירות לתיירות נכנסת ב-150 מיליון שקל; ביטול ויזות לאוקראינה, הודו וסין לתיירים מעל גיל 45; הסכמי תעופה מתאימים עם האיחוד האירופי, רוסיה ומדינות אחרות.



כמו כן נדרשים פתיחת נתב"ג לטיסות לילה במטוסים שקטים, החזרת מלונות למעגל שירותי תיירות ושיפוץ מלונות. עוד דורשת הלשכה הפעלת קרן עם סמכויות במשרד התיירות למתן הטבות בחלון הזדמנויות למלונות סגורים לכל יזם שיגדיל את היצע החדרים לתפעול בתחילת 2011 ולעודד כינוסים בינ"ל באמצעות רשת ביטחון.



בשלב השני, שבו יגיעו לישראל 5 מיליון תיירים בשנת 2016, נדרשת הנעת תהליך לבניית כ-20 אלף חדרי מלון תוך פרסום וחשיפה של רשימת מצאי מגרשים לבניית בתי מלון; בניית מסלול ירוק ממוקד ליזמים כולל ליווי למידע, קביעת מכסה של התחלות בנייה של כ-6,000 חדרי בתי מלון עם דגש על מלונות המתאימים לרמה סוציואקונומית גבוהה במרכז ירושלים. למיכסה זו יש לקבוע סל הטבות ייחודי; להניע מותגים ורשתות בינלאומיים להקים מלונות בישראל.



שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, אומר בתגובה כי הוא שותף לדאגה העמוקה המסתמנת לתעשיית התיירות בשל כוונת האוצר לבטל את הפטור ממע"מ לתיירים, לו תרומה עצומה למשק ולתעסוקה. השר מתכוון לזמן את ראשי לשכת מארגני התיירות הנכנסת לדיון חירום לאחר החג כדי לבחון את הדרכים בהסרת הנושא מעל סדר היום במסגרת דיוני התקציב וחוק ההסדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully