וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד השיכון ימכור את פעילות פיתוח הקרקעות לחברות פרטיות; יבטל 200 תקני כוח אדם

מאת רנית נחום-הלוי

28.4.2009 / 7:31

חברת פרזות וחברות ממשלתיות נוספות יפורקו



מערך ההנדסה במשרד הבינוי השיכון יופרט, וכל הפרויקטים המנוהלים בו יועברו לחברות פרטיות - כך עולה מהצעת חוק ההסדרים במשק ל-2009-2010. במסגרת הרפורמה יופחתו כ-33 מיליון שקל מתקציב המערך, ויבוטלו 200 תקני כוח אדם - מהם 120 כבר ב-2009. כיום מועסקים במערך 230 עובדים.

אם תיושם ההצעה, משרד הבינוי והשיכון לא יעסוק עוד בתכנון, בפיתוח ובשיווק קרקעות באופן ישיר, וטיפול זה יעבור לחברות פרטיות בהליכי מכרז. ההחלטה תחול על הפרויקטים החדשים של המשרד ועל הפרויקטים המנוהלים על ידו כיום. המשרד עוסק כיום בתכנון, בפיתוח ובשיווק כיזם בהיקף של כ-800 מיליון שקל בשנה בכ-120 אתרים שונים. מהצעת החוק עולה כי פעילות המשרד נמצאת בגירעון מאזני של כ-430 מיליון שקל.



נוסף על כך מוצע לפרק את חברת פרזות, חברה ממשלתית עירונית לשיכון ירושלים, בדרך של פירוק מרצון. חובה של פרזות למדינה מסתכם ב-101.5 מיליון שקל. לפי ההצעה, לחברה ימונה מפרק שיפעל להעברת הדיור הציבורי וניהול הדיור המוגן לחברת עמידר או עמיגור. פרזות מנהלת כיום 757 יחידות דיור ציבורי ושבעה בתי דיור מוגן המצויים בבעלות מלאה של המדינה. לעמידר 50 אלף יחידות דיור ציבורי, מהן 3,000 בירושלים, ו-46 בתי דיור מוגן בפרישה ארצית.



בתוך כך מבקש משרד האוצר, לפי הצעת חוק ההסדרים, להביא לפירוקן של חברות ממשלתיות נוספות - או "חיסול עסקיהן", כפי שנכתב בהצעה - כדי לייעל את המגזר הציבורי. האוצר מציע לפרק את החברה לפיתוח מזרח ירושלים, שיקומנה (חברה ממשלתית עירונית הפועלת לשיקום הדיור בחיפה), ח.ל.ד (בפתח תקוה), חלמיש (בתל אביב), אתרים, אוצר מפעלי ים המלח והחברה לפיתוח יפו העתיקה. יישום תוכנית זאת יבוא לידי ביטוי בדרך של העברת הטיפול למשרד הבינוי והשיכון באמצעות שינוי מבני בחברות, מיזוג, העברה או מכירה של זכויות ונכסים.



באשר למינהל מקרקעי ישראל, הצעת חוק ההסדרים מבקשת לפשט הליכים במינהל. אחד היעדים של האוצר הוא להגביר את קצב שיווק הקרקעות תוך התמקדות בקרקעות למגורים. נוכח יעד זה מוצע להקים רשות מקרקעין, שתעסוק בשיווק ובביצוע עסקות מקרקעין, ולצמצם את מספר החברים במועצת מינהל מקרקעי ישראל ואת מספר נציגי הקרן הקיימת לישראל במועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully