וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות הורידה את דירוג איגרות החוב של חברת כנפיים ל-A מינוס בתחזית דירוג שלילית

טל לוי

28.4.2009 / 10:25

כנפיים, שבשליטת משפחת בורוביץ', היא בעלת השליטה בחברת אל על; הנימוקים: שחיקה ברמת הנזילות



חברת דירוג האשראי S&P מעלות הורידה את דירוג האשראי של איגרות החוב מסדרה ג' שהנפיקה חברת כנפיים בדרגה אחת לרמה של A- עם תחזית דירוג שלילית. כנפיים, שבשליטת משפחת בורוביץ', היא בעלת השליטה בחברת התעופה אל על.



במעלות כותבים כי "הורדת הדירוג משקפת את העלייה בסיכון הפיננסי של החברה הנובעת משחיקה ברמת הנזילות, מעלייה ברמת המינוף הפיננסי וכן מעלייה בסיכון העסקי אשר באה לידי ביטוי בתנאים הקשים המאפיינים את ענף התעופה בתקופה האחרונה ובהרעה בתוצאות הכספיות של החברה ברבעון הרביעי ובשנת 2008 כולה".



ההרעה ברמת הנזילות של כנפיים נובעת בעיקרה מהירידה החדה בערך אחזקותיה של כנפיים בחברת אל על. הירידה בשווי הבורסאי של מניות אל על הובילה לשחיקה במערך הבטוחות שהעמידה החברה לטובת גופים מלווים. מערך בטוחות זה כולל בעיקר את שיעבוד החזקותיה של כנפיים באל על.



עם זאת, למרות השחיקה במערך הבטוחות, מאמינים במעלות כי רמת הנזילות של החברה הינה סבירה והולמת את רמת הדירוג הנוכחית. זאת, על רקע בחינת המקורות והשימושים הצפויים של החברה, לרבות התזרים החיובי הצפוי מפעילות מגזר הליסינג וכן לנוכח הצעדים שביצעה החברה אשר תרמו לשיפור הגמישות הפיננסית. צעדים אלו כללו בעיקר פירעון מואץ של התחייבות פיננסית, לרבות הסרת השיעבוד על חלק מההחזקות באל על בבדיקת עמידתה (Waiver) (ששימשו לאבטחת ההתחייבות שסולקה), וכן קבלת הסכמת תאגיד בנקאי לדחייה של החברה באמות המידה הפיננסיות עד ליום 1 בדצמבר 2009.



נכון לתום 2008 היו לכנפיים בלבד (ללא אל על) יתרות מזומנים פנויות בהיקף של 28 מיליון דולר אל מול התחייבויות לזמן קצר בהיקף של 45 מיליון דולר. יחד עם התזרים הפנוי הצפוי, המבוסס ברובו על חוזי החכרה חתומים, מכירת מטוסים והיעדר השקעות חדשות מהותיות, במעלות לא צופים בעיות נזילות בחברה בשנה הקרובה. בתרחיש הנזילות מניחים במעלות כי הסבירות לתזרים דיווידנד מאל על הינה נמוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully