וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: בנק אוף אמריקה יאלץ לגייס הון נוסף בהיקף של עד 70 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

28.4.2009 / 20:49

הבנק הגדול בארה"ב יאלץ להמיר מניות בכורה שרכשו הממשל ומשקיעים פרטיים במניות רגילות



בנק אוף אמריקה, הבנק הגדול בארה"ב, יאלץ לגייס הון נוסף בהיקף של 60 עד 70 מיליארד דולר, העריך האנליסט פול מילר מבית ההשקעות פרידמן, בילינגס רמזי (FBR). כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



בנק אוף אמריקה צריך לשקול להמיר, בהקדם האפשרי, את מניות הבכורה שלו במניות רגילות, ובכלל זה מניות בסך 27 מיליארד דולר הנמצאות בידיים פרטיות, כתב מילר בדו"ח למשקיעים היום.



מילר ציין כי הערכתו מבוססת על מבחני עמידות שערך בית ההשקעות לבנק אוף אמריקה, ואשר הקריטוריונים שלהם היו קשוחים במידת-מה מלאו שעליהם ביסס הממשל האמריקאי את מבחני העמידות שערך ל-19 הבנקים הגדולים בארה"ב - בהם בנק אוף אמריקה. זאת, במטרה לבדוק את יכולתם להתמודד עם החמרה במשבר הפיננסי.



בנק אוף אמריקה קיבל סיוע בסך 45 מיליארד דולר ממשרד האוצר האמריקאי בתמורה למניות בכורה. מנכ"ל הבנק, קנת לואיס, וחברי הדירקטוריון צפויים להתמודד עם ביקורת חריפה מצד בעלי מניות בעת האסיפה השנתית, לאחר שמניית הבנק איבדה 78% משווייה בשנה החולפת.



"מרבית הבנקים הגדולים יתקשו לגייס הון כשלהו באקלים הנוכחי, ואנו מעריכים כי קו ההגנה הראשון יהיה המרה של מניות שנרכשו הן על ידי משקיעים פרטיים והן על ידי הממשל במסגרת חבילת החילוץ למגזר הפיננסי (TARP) למניות רגילות", כתב מילר.



גירסת מבחני העמידות של FBR מבוססת על תסריט בו שיעור האבטלה בארה"ב מגיע לרמה של 12%, לעומת רמה של 10% במבחני העמידות שערך הממשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully