וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אינטרסים אישיים בהתנהלות הפועלים"

שרון שפורר

28.4.2009 / 22:09

כך טוען בנק ישראל. ח"כ דנון באולטימטום לאריסון: פטרי את דנקנר. רשות ני"ע תכריח הפועלים לפרסם את דו"ח חזקיהו לפני פתיחת המסחר

על רקע החשיפה ב-TheMarker לפיה בבנק ישראל מתכוונים לדרוש אחרי החג משרי אריסון בעלת השליטה בבנק הפועלים לפטר את יו"ר הבנק, דני דנקנר - התכנסו היום אריסון, יועציה המשפטיים עורכי הדין פיני רובין ורם כספי ויו"ר הבנק, דני דנקנר, לישיבה במשרדי קבוצת אריסון ברחוב שאול המלך בתל אביב. בצאתם מהפגישה סירבו רובין וכספי להשיב לשאלות.

במקביל לפגישה, הוחלט ברשות ני"ע לאלץ את בנק הפועלים לפרסם את עיקרי דו"ח הביקורת של המפקח על הבנקים בנושא התנהלות בנק הפועלים, משום שמדובר במידע מהותי לציבור. לפיכך, הבנק יפרסם את הדיווח עד יום חמישי לפני פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב. על פי הערכות, מדובר בדו"ח חמור של המפקח על הבנקים בנוגע להחלטה למנות את ציון קינן למחליפו של צבי זיו שהתפטר יום לפני פרסום דו"חות כספיים שנתיים של הבנק על רקע חילוקי דעות עם יו"ר הבנק דני דנקנר. עד היום ציבור המשקיעים בבנק לא קיבל פירוט לגבי הסיבה לחילוקי דעות אלו. כפי שפורסם הבוקר ב-TheMarker, מי שמוביל את המהלך להדחת דנקנר הוא נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, שעמדתו קיצונית יותר משל המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו. פישר מאמין כי אחרי תשע פרשיות שונות, שהצביעו על כשלי ניהול בבנק, יש לפעול בנחישות להדחת היו"ר. ככל הידוע, בבנק ישראל לא מתנגדים עקרונית למינוי קינן למנכ"ל. בבנק ישראל סבורים כי ההתנהלות של אריסון, דנקנר והסובבים אותם מאותתת על כך שלא אכפת להם מהיציבות של הבנק אלא רק מהאינטרסים האישיים שלהם.

מוקדם יותר היום פורסם ב-TheMarker כי ח"כ דני דנון (ליכוד) שיגר אתמול מכתב אולטימטום אל שרי אריסון, בעלת בנק הפועלים, שבו תבע ממנה לפטר את יו"ר הבנק, דני דנקנר, בתוך 10 ימים עד ה-7, מאי 2009.

דנון איים כי יוביל מהלכים בכנסת שיובילו להדחתו של דנקנר במידה שלא יפוטר לאלתר כמו: זימונו הדחוף של נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, לוועדת הכלכלה, הגשת הצעה לסדר במליאת הכנסת והגשת שאילתא.

במכתבו לאריסון קרא לה דנון לציית לאלתר להוראותו של הנגיד סטנלי פישר ולהביא לסיום תפקידו של מר דנקנר.

לדבריו של ח"כ דנון בשנים האחרונות הוכיח הנגיד מסירות לכלכלת ישראל, ונראה כי דרישתו להעביר מתפקידו את דני דנקנר נובעת ממידע מהימן המצוי בידו וחפה מכל שיקול זר.

כמו כן הדגיש ש"ממשלות ישראל לדורותיהן ידעו לגבות את המוסדות הפיננסים בשעת הצורך ולכן יש אחריות ממשלתית ופרלמנטרית לצמיחת המשק ומניעת משברים מיותרים העלולים לזעזע את כלכלת ישראל".

יצוין שדנון הינו אחד המועמדים בליכוד לכהונת יו"ר ועדת הכלכלה לאחר שאתמול הושגה הסכמה שלפיה ראשות הוועדה תימסר לנציג הליכוד בעוד ראשות ועדת חוץ וביטחון תימסר לנציג קדימה.

ועדת הכלכלה חוקקה בקדנציה הקודמת את חוק עמלות הבנקים. המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, הופיע מספר פעמים בוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully