וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שלי יחימוביץ' העלתה לאינטרנט את טיוטת חוק ההסדרים; "אוסף פרוע של החלטות אלימות"

יובל אזולאי

29.4.2009 / 10:34

יחימוביץ' ביקשה מפעיליה להעיר על סעיפי החוק: "האוצר מקפיד לחלק את החוק בפקס ולא בקובץ נגיש לעבודה"



חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה) העלתה הלילה (שלישי) לאתר האינטרנט הרשמי שלה את הטיוטה המלאה של חוק ההסדרים במשק, שגובשה לפני שבועות אחדים במשרד האוצר. המסמכים נגישים על פי נושאים באתר של חברת הכנסת, שמסרה כי "האוצר מקפיד לחלק את החוק רק באמצעות פקס ולא בקובץ מחשב נגיש לעבודה. משרדי הממשלה מקבלים רק את הטיוטה הנוגעת אליהם ובכך האוצר מונע מהשרים לראות את התמונה הכוללת".



בטיוטה מפורט מגוון רחב של רפורמות ותוכניות ייעול במערכות המדינה. בין היתר, היא מציעה להעביר את נפגעי תאונות דרכים לאחריות קופות החולים. שינוי זה, כפי שמוסבר בטיוטה, ימנע את הסרבול הבירוקרטי שבו נתקלים נפגעי התאונות. בתחום אחר, מציעה טיוטת חוק ההסדרים לקצר בשמונה חודשים את משך השירות הצבאי של בנים המשרתים בתפקידי מינהלה ובעורף. בין התוכניות האחרות המפורטות בטיוטה: הגברת התחרות בין קופות החולים, במשק החשמל ובתחום הטלפוניה הניידת וכן רפורמה בשידורי הטלוויזיה.



בהודעה ששלחה אמש לפעיליה, בה הודיעה על העלאת הטיוטהף כתבה ח"כ יחימוביץ': "האוצר וביבי משתוללים. אנחנו מביאים לכם בלעדית לאתר שלנו את טיוטת חוק ההסדרים בשלמותה. אוסף הזוי ופרוע של מאות החלטות אלימות שלרובן אין קשר לתקציב: פיטורים, הפרטות, הרס השירות הציבורי, סגירת כל המכונים להכשרה מקצועית, הפרטת מעונות למפגרים, הקמת קופת חולים חדשה פרטית לגמרי לעשירים, התערבות גסה בתכנים חינוכיים, אין גבול".



ח"כ יחימוביץ' הזכירה בפנייתה אל פעיליה בעבודה את ההסכם הקואליציוני של המפלגה עם הליכוד, לפיו חוק ההסדרים יצומצם למינימום. היא הוסיפה וביקשה מפעיליה סיוע בהול בהערות על סעיפי החוק, כפי שעולים מן הטיוטה: "אם אתם ממש בקיאים בסעיף מסוים, שילחו לנו ניתוח שלכם במייל. מי שמבקש להישאר אנונימי, נכבד זאת. מדובר במלחמה. זה, יחד עם קיצוץ רוחבי של מיליארדים רבים - פשוט מחריב את המדינה", כתבה ח"כ יחימוביץ' לפעילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully