וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר צונח בקרוב ל-1% מול היורו והליש"ט

נמרוד הלפרן

29.4.2009 / 18:02

הין נחלש מול המטבעות המרכזיים בעולם על רקע דעיכת חששות המשקיעים מהחרפה במשבר הגלובלי



הדולר והין היפאני נחלשים מול המטבעות המרכזיים בעולם, זה היום השני ברציפות, על רקע הערכות כי שיאו של המשבר הכלכלי העולמי כבר חלף, אשר גרמו לירידה בביקוש לדולר ולין בתור מקלט עבור המשקיעים. היחלשות הדולר נרשמת גם על רקע נפילה חדה מהצפוי בתמ"ג של ארה"ב ברבעון הראשון של השנה.



הדולר יורד ב-0.8% מול היורו לרמה של 1.3249 דולר; מול הליש"ט נחלש הדולר ב-0.9% לרמה של 1.4766 דולר לליש"ט; מול הפרנק השווייצי מאבד המטבע האמריקאי 0.5% לשער של 1.1374 פרנק לדולר.



עם זאת, מול הין היפאני מתחזק הדולר ב-0.5% לרמה של 96.935 ין לדולר. הין נחלש גם מול היורו, ומאבד 1% מול המטבע האירופי לשער של 128.05 ין ליורו.



כלכלת ארה"ב רשמה ברבעון הראשון של השנה צמיחה שלילית של יותר מ-6% במונחים שנתיים, זה הרבעון השני ברציפות, והשלימה בכך את שישה החודשים החלשים ביותר זה יותר מחמישים שנה, מסר היום משרד המסחר האמריקאי.



התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב רשם ברבעון הראשון של השנה צמיחה שלילית של 6.1% במונחים שנתיים, לאחר צמיחה שלילית של 6.3% ברבעון הרביעי של שנת 2008 - שישה החודשים החלשים ביותר שידעה הכלכלה האמריקאית מאז 1957-1958. הנפילה בתמ"ג ברבעון הראשון של השנה היתה חדה בשיעור ניכר מתחזיות הכלכלנים לצמיחה שלילית של 4.7%.



"הנתונים היו גרועים מהרבה מהתחזיות בשוק, וזו אחת הסיבות להיחלשות הדולר היום", כתבה ראש מחלקת מחקר מט"ח בחברת גלובל פורקס טריידינג, קתי ליאן, בדו"ח שפירסמה היום.



כלכלת גרמניה - הכלכלה הגדולה באירופה - צפויה לרשום השנה צמיחה שלילית של 6%, לפי תחזית מעודכנת שפירסמה היום ממשלת גרמניה, וצפויה בכך לרשום את הנפילה החדה ביותר בתוצר המקומי הגולמי (GDP) מאז מלחמת העולם השנייה, ולהיות החלשה מבין הכלכלות הגדולות בעולם השנה. עד כה צפתה ממשלת גרמניה צמיחה שלילית של 2.25% בתמ"ג בשנת 2009. לפי תחזית הממשלה, צפויה כלכלת גרמניה לשוב לצמוח בשנת 2010, בשיעור של 0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully