וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלה האמריקאית תתכווץ השנה ב-6.1%

סוכנויות הידיעות

29.4.2009 / 18:39

נתוני התמ"ג שפורסמו היום מצביעים על צמיחה שלילית של 6.1% במושגים שנתיים - יותר מהתחזיות המוקדמות של הכלכלנים בארה"ב

על פי נתוני הרבעון הראשון של 2009, קצב ההתכווצות השנתי של הכלכלה האמריקאית עומד על6.1% - כך עולה על פי נתוני התמ"ג שפרסם אחר הצהריים משרד המסחר בארה"ב - מדובר בנתון גבוה משמעותית מזה שצפו מרבית הכלכלנים בשוק האמריקאי שהעריכו צמיחה שלילית שבין 4.5% ל-5%.

הסיבה העיקרית לנפילה בהיקפי השוק היא ירידה חדה שנרשמה בנתוני הייצוא וכן ירידה דרמטית בהשקעות במדינה. עם זאת, יש לציין כי הנתון שפורסם עדיין "חיובי" יותר מהרבעון הקודם לו - שלושת החודשים האחרונים של 2008 בהם נרשמה בסה"כ צמיחה שלילית של 6.3%, בחישוב שנתי.

במשרד הבהירו, עם זאת, כי מוקדם עדיין להסיק מסקנות באשר למידת ההשפעה של תכנית הממשל השאפתנית להתערבות במשבר, ל"ניקוי הרעלים" בשוק המניות ולהצלת הבנקים הגדולים וענקיות הרכב - שכן השפעתן של תכניות אלה תחל להשתקף רק בתוצאות הרבעון הנוכחי (אפריל-יוני) שיפורסמו בעוד כשלושה חודשים.

הנתון השלילי לא דיכא יתר על המידה את אווירת הסוחרים בוול סטריט, שאחרי כמה ימים של ירידות שערים על רקע שפעת החזירים והחשש ממנה בעולם - חוזרת להיצבע בירוק עם פתיחת המסחר על רקע האווירה החיובית שנרשמה מוקדם יותר היום בבורסות העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully