וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 4 שנים - ברקשייר התאוויי לא תפרסם דו"חות לפני אסיפת בעלי המניות

נמרוד הלפרן

29.4.2009 / 20:54

35 אלף בני אדם צפויים להשתתף באסיפה ביום שבת; טרם נקבע מועד פרסום הדו"חות הרבעוניים



חברת ההחזקות ברקשייר התאוויי, שבשליטת המשקיע המיליארדר וורן באפט, לא תפרסם את דו"חותיה הכספיים ערב האסיפה השנתית של בעלי מניות החברה - לראשונה זה ארבע שנים. דוברת החברה אמרה לסוכנות הידיעות אי.פי כי ברקשייר לא תפרסם כנהוג את דו"חותיה הרבעוניים ביום שישי - יום לפני האסיפה השנתית של בעלי המניות שתיערך ביום שבת - וכי טרם נקבע תאריך בו יפורסמו.



למעלה מ-35 אלף בני אדם צפויים להשתתף ביום שבת באסיפה השנתית של בעלי מניות ברקשייר, במסגרתה יענו באפט וסגן יו"ר ברקשייר, צ'רלי מונגר, על שאלות המשקיעים במשך יותר מחמש שעות.



ברקשייר, אשר רכשה את השליטה בחברת ישקר הישראלית ממשפחת ורטהיימר לפני כ-3 שנים, רשמה ירידה ברווחיה במשך חמישה רבעונים ברציפות. רווחי החברה צללו ב-62% בשנת 2008 - השנה הגרועה ביותר בתולדות ברקשייר מאז השתלט עליה באפט ב-1965.



עקב ההרעה בתוצאותיה הכספיות של ברקשייר, העריכו אנליסטים כי אסיפת בעלי המניות השנה תתקיים ברוח רצינית יותר מאווירת הקרנבל השוררת בדרך כלל באסיפות השנתיות של משקיעי ברקשייר. בעוד שבאסיפה בשנה שעברה יכול היה באפט לעסוק בנושאים דוגמת בייסבול או פריס הילטון, הרי שהשנה צפויים המשקיעים בברקשייר - ששווי מניותיהם נחתך ביותר משליש מאז תחילת שנה שעברה - לדרוש מבאפט ומונגר לספק תשובות על שאלות הנוגעות למדיניות ההשקעות של החברה.



"האווירה הולכת להיות הרבה יותר רצינית השנה", העריך האנליסט ביל ברגמן מחברת המחקר מורנינגסטאר, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "בעלי המניות של ברקשייר אינם מורגלים לנפילה של 40% במחיר מניית החברה, ואנחנו ברגע מכריע מבחינת האקלים הכלכלי", הוסיף.



בחודשים האחרונים הביעו אנליסטים חשש כי סדרה של הימורים שביצע באפט על ארבעה מדדי מניות ברחבי העולם, ובכלל זה מדד S&P 500 בוול סטריט, עלולים לעלות לברקשייר בהפסדים של עד 37 מיליארד דולר במידה שייכשלו. ברקשייר מכרה חוזים תמורת 4.85 מיליארד דולר לקונים שזהותם לא נחשפה, ואשר מבטחים את הקונים כנגד נפילות בארבעה מדדי מניות בעולם - S&P 500 ושלושה מדדים נוספים שזהותם לא נחשפה. על פי ההסכם, ברקשייר תידרש לשלם עד 37 מיליארד דולר במידה שבתאריכים שנקבעו מראש החל משנת 2019, מדדי המניות הללו יהיו נמוכים מרמתם בעת חתימת ההסכמים.



באפט, הידוע בכינוי "האורקל מאומהה", ביצע כמה השקעות גדולות בחודשים האחרונים על רקע מחנק האשראי העולמי, שאילץ חברות רבות לחפש מקורות מימון חדשים. באפט, הידוע בהעדפתו לחברות מובילות שוק ובעלות הנהלה חזקה, רכש לקראת סוף 2008 מניות בכורה בגולדמן סאקס ובענקית התעשייה ג'נרל אלקטריק ב-8 מיליארד דולר. בתחילת פברואר הודיעה ברקשייר על השקעה של 2.6 מיליארד דולר בסוויס רה, חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, ועל רכישת אג"ח של יצרנית האופנועים הארלי דיווידסון ב-300 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully