וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי: חל שיפור קל בתחזית הכלכלית בארה"ב ב-6 השבועות החולפים; הצריכה הפרטית התייצבה

סוכנויות הידיעות

29.4.2009 / 21:36

כצפוי הותיר הבנק הפדרלי ללא שינוי את הריבית ואת התוכניות לרכישת ני"ע ואג"ח ממשלתיות



הבנק הפדרלי העריך היום כי חל שיפור בתחזית לכלכלת ארה"ב בשישה השבועות שחלפו מאז ישיבתו הקודמת בחודש מארס, אולם הוסיף כי החולשה הכלכלית צפויה להימשך עוד זמן מה. בהודעת הסיכום של הישיבה בת היומיים של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) נאמר כי נראה כי הצריכה הפרטית בארה"ב התייצבה וכי חלה התמתנות בקצב ההאטה בפעילות הכלכלית.



כצפוי, לא כללה הודעת הבנק הפדרלי החלטות על צעדים נוספים של הבנק להמרצת הכלכלה האמריקאית, והבנק לא ערך שינויים כלשהם בתוכניותיו לרכוש אג"ח ממשלתיות אמריקאיות, ני"ע מגובי משכנתאות וניירות ערך אחרים כדי לסייע להקלת מחנק האשראי. הבנק הותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי בטווח של 0% עד 0.25%. החלטת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי התקבלה פה אחד.



בחודש דצמבר הוריד הבנק הפדרלי את הריבית בארה"ב לרמה הקרובה לאפס, במסגרת צעדים חסרי תקדים בהם נקט כדי להתמודד עם המיתון הכלכלי ומשבר האשראי. לאחר מיצוי האפשרויות בתחום הורדת הריבית, החל הבנק המרכזי לנקוט בצעדים להגדלת היצע הכסף, ובחודש מאי הודיע על כוונתו לרכוש אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בסך 300 מיליארד דולר ועל הגדלת היקף הרכישות של אג"ח ואג"ח מגובות משכנתאות של חברות משכנתאות ממשלתיות ב-850 מיליארד דולר.



מוקדם יותר היום דיווח משרד המסחר האמריקאי כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב רשם ברבעון הראשון של השנה צמיחה שלילית של 6.1% במונחים שנתיים, לאחר צמיחה שלילית של 6.3% ברבעון הרביעי של שנת 2008 - שישה החודשים החלשים ביותר שידעה הכלכלה האמריקאית מאז 1957-1958. הנפילה בתמ"ג ברבעון הראשון של השנה היתה חדה בשיעור ניכר מתחזיות הכלכלנים לצמיחה שלילית של 4.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully