וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט עלה לראשונה זה 3 ימים: נסגר על סף 51 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

29.4.2009 / 22:07

מחיר הנחושת זינק ב-5%; מחיר הזהב נסגר מעל ל-900 דולר לאונקייה



מחיר הנפט הגולמי עלה לראשונה זה שלושה ימים, ונסגר על סף 51 דולר לחבית, על רקע נפילה מפתיע במלאי הבנזין בארה"ב. מחיר הזהב עלה לראשונה זה שלושה ימים, ונסגר מעל ל-900 דולר לאונקייה, בעקבות נפילה חדה מהצפוי בצמיחה של כלכלת ארה"ב, אשר הגדילה את הביקוש לזהב בתור מקלט עבור משקיעים.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביוני, נסגרו במחיר של 50.97 דולר לחבית, עלייה של 2.1%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע ב-4.1 מיליון חביות, מסר היום משרד האנרגיה האמריקאי. הגידול במלאי היה יותר מכפול מתחזיות האנליסטים לעלייה של 1.8 מיליון חביות במלאי הגולמי. עם זאת, מלאי הבנזין נפל במפתיע בשבוע שעבר ב-4.7 מיליון חביות, לעומת תחזיות האנליסטים לגידול של 900 אלף חביות.



החוזים על הזהב למסירה ביוני נסגרו במחיר של 900.5 דולר לאונקייה, עלייה של 0.8%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בשני ימי המסחר הקודמים נפל מחירם במצבר ב-2.2%. החוזים על הנחושת למסירה במאי נסגרו היום בניו יורק במחיר של 2.01 דולר לליברה, זינוק של 4.9%. מחירי הכסף והפלדיום עלו בקרוב ל-3%.



כלכלת ארה"ב רשמה ברבעון הראשון של השנה צמיחה שלילית של יותר מ-6% במונחים שנתיים, זה הרבעון השני ברציפות, והשלימה בכך את שישה החודשים החלשים ביותר זה יותר מחמישים שנה, מסר היום משרד המסחר האמריקאי.



התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב רשם ברבעון הראשון של השנה צמיחה שלילית של 6.1% במונחים שנתיים, לאחר צמיחה שלילית של 6.3% ברבעון הרביעי של שנת 2008 - שישה החודשים החלשים ביותר שידעה הכלכלה האמריקאית מאז 1957-1958. הנפילה בתמ"ג ברבעון הראשון של השנה היתה חדה בשיעור ניכר מתחזיות הכלכלנים לצמיחה שלילית של 4.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully