וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה באסיפה השנתית של בעלי מניות בנק אוף אמריקה: נדחתה הצעה להדיח את כל חברי הדירקטוריון

נמרוד הלפרן

29.4.2009 / 22:50

הפגנות מחוץ למטה הבנק; ספירת הקולות בהצבעה נפרדת על הדחת היו"ר קנת לואיס טרם הושלמה



דרמה באסיפה השנתית של בעלי מניות בנק אוף אמריקה - הבנק הגדול בארה"ב - על רקע זעם המשקיעים בשל התנהלות הנהלת הבנק ברכישת בנק ההשקעות מריל לינץ', קריאות להדחת כל חברי דירקטוריון הבנק כולל היו"ר קנת לואיס, ונפילה של כשלושה רבעים בשווי מניות הבנק בשנה החולפת.



הצבעה של בעלי המניות על בחירתם מחדש של 18 חברי דירקטוריון בנק אוף אמריקה, ובכלל זה היו"ר והמנכ"ל קנת לואיס, התארכה מעבר לצפוי, אולם הסתיימה לבסוף בבחירתם מחדש של כל חברי הדירקטוריון. עם זאת, התוצאות של הצבעה אחרת על הצעה להדחת לואיס מתפקיד היו"ר, עדיין לא ברורות. לואיס משמש כמנכ"ל ויו"ר בנק אוף אמריקה מאז אפריל 2001.



האסיפה השנתית של בעלי מניות בנק אוף אמריקה שנערכה היום בעיר שרלוט, ואשר נמשכה כארבע שעות, נפתחה באיחור ותחת אבטחה כבדה בעקבות הפגנות מחוץ למטה הבנק. זעם המשקיעים ניכר גם בקהל בעלי המניות, כאשר אחד מבעלי המניות שהציג שאלה למנכ"ל הבנק, קנת לואיס, בשלב השאלות והתשובות, לבש חולצה על היה מודפס: "לפטר את קנת לואיס!". עם זאת, היו בקהל גם בעלי מניות שהביעו תמיכה במנכ"ל, אשר זכה למחיאות כפיים ממושכות בעת שעלה לבמה.



לואיס ודירקטוריון בנק אוף אמריקה נתונים באחרונה לביקורת קשה על כך שלא עידכנו את המשקיעים בדבר נסיקת הפסדי מריל לינץ' ברבעון הרביעי, בטרם התקיימה ההצבעה של בעלי המניות על אישור העסקה. הנהלת הבנק גם ספגה ביקורת בעקבות רכישת חברת קאנטריווייד פייננשל.



באסיפה השנתית של בעלי המניות שנערכה היום יצא לואיס להגנת רכישת מריל לינץ' וקאנטריווייד. "קאנטריווייד ומריל לינץ' הן שתיים מהסיבות החשובות ביותר לכך שבנק אוף אמריקה הוא חברת השירותים הפיננסים הרווחית ביותר בארה"ב עד כה השנה", אמר לואיס. "כיום, אני מסוגל לומר ללא סייג כי רכישות אלה לא היו שגיאות שיש להצטער עליהן. למעשה, ככל שחולף הזמן, נראות שתי העסקות כהצלחות שיש לחגוג", הוסיף.



עוד אמר לואיס כי דירקטוריון בנק אוף אמריקה לא היה מחויב מבחינה חוקית לדווח לבעלי המניות בחודש דצמבר על כך שהממשל האמריקאי לחץ על הבנק להשלים את העסקה לרכישת מריל לינץ'.



"מדובר בשנה קשה וכואבת באופן יוצא דופן עבור כולנו", אמר לואיס, "אבל אנחנו בונים את החברה הזו לטווח הארוך", הוסיף. בנק אוף אמריקה קיבל סיוע בסך 45 מיליארד דולר ממשרד האוצר האמריקאי בתמורה למניות בכורה.



קאלפרס, קרן הפנסיה של מדינת קליפורניה, הודיעה אתמול כי תתנגד לבחירתם מחדש של כל חברי דירקטוריון בנק אוף אמריקה, כולל היו"ר לואיס. קאלפרס, קרן הפנסיה הגדולה בעולם שבבעלותה 22.7 מיליון מניות של בנק אוף אמריקה, נימקה את החלטתה בכך שלואיס ושאר חברי דירקטוריון הבנק כשלו במילוי אחריותם כלפי בעלי המניות, כאשר לא חשפו בפניהם מידע הנוגע לרכישת בנק ההשקעות מריל לינץ'. קאלפרס ציינה עוד כי ההחלטה לחלק בונוסים בסך מיליארדי דולרים לבכירי מריל לינץ' - לפני השלמת המיזוג עם בנק אוף אמריקה - אף היא מצדיקה הדחה של כל חברי הדירקטוריון.



בשבוע שעבר העביר התובע הכללי של ניו יורק, אנדרו קואומו, מכתב לוועדת הבנקאות של הסנאט ממנו עלה כי מנכ"ל הבנק, לואיס, הסכים להשלים את רכישת בנק ההשקעות מריל לינץ' בסוף שנה שעברה, רק לאחר שמשרד האוצר האמריקאי והבנק הפדרלי איימו בפיטוריו בדצמבר אם דירקטוריון הבנק לא יאשר את העסקה.



במכתב לקונגרס כתב קואומו כי האיום של שר האוצר לשעבר, הנרי פולסון, גרם לכך שלואיס הסכים להשלים את רכישת מריל לינץ'. עוד כותב קואומו כי בשיחה שקיים עם פולסון, אישר האחרון את מרבית דבריו של לואיס. עם זאת, פולסון טען כי האיום על לואיס נעשה לבקשת יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי. זאת בניגוד לטענת ברננקי כי לא איים על לואיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully