וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בדרך להשלים חודש נוסף של עליות; טיפסה ב-9% החודש

נתן שבע

30.4.2009 / 8:09

עליות שערים של עד 5% במניות הדשנים אתמול; המתנה לדו"ח של חזקיהו על מינוי מנכ"ל בנק הפועלים



הסערה סביב שפעת החזירים הצליחה לטלטל מעט את השווקים בעולם בתחילת השבוע. אולם, למרות התפשטות המחלה, העליות בארה"ב אמש והבוקר באסיה עשויות לחדש גם את העליות בתל אביב. אחרי יומיים של הפסקה יחזרו היום המשקיעים לפעילות ולאחר שהנגיד הותיר ביום שני האחרון את הריבית לחודש מאי על כנה - 0.5%.







חודש אפריל שיסתיים היום עשוי להיות החודש הטוב ביותר בבורסה מאז פרוץ המשבר ביולי 2007. עד כה טיפסו המדדים המובילים בלמעלה מ-9% מה שצפוי להוביל לחודש טוב נוסף בקופות הגמל. מדד תל אביב 25 טיפס מתחילת השנה ב-21% ומדד תל אביב 100 עלה ב-29%.



הציפייה כי הכלכלה בארה"ב מתייצבת למרות נתוני התמ"ג הגרוע שירד ברבעון הראשון ב-6.1% הובילו לעליות שערים בארה"ב בעזרתן של מניות הבנקים. הבנק הפדרלי הכריז אתמול כי הכלכלה האמריקאית מתכווצת אבל בקצב איטי יותר. מדד הנאסד"ק עלה ב-2.3% ומדד הדאו ג'ונס טיפס ב-2.1%.



בנק הפועלים לא מצליח לרדת מהכותרות. ביום שלישי פורסם ב-TheMarker כי בנק ישראל לוחץ כי יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר, יתפטר מתפקידו אם לא הוא ידיח אותו מתפקידו. היום עד פתיחת המסחר צפוי להתפרסם הדו"ח של המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, בנוגע למינוי של ציון קינן למנכ"ל הבנק.



כי"ל צפויה אף היא לטפס לאור עליות של עד 3%-5% במניות הדשנים אתמול לאחר שביום שלישי הן שמרו על יציבות. החברה גייסה ביום שני האחרון 700 מיליון שקל מגופים מוסדיים. ביום שני רכש לקוח זר 1.7% ממניות החברה באמצעות סיטי בהיקף של 160 מיליון דולר.

במניות הדואליות פערים חיוביים בדרך כלל. וריפון בפער של 6%, פריגו בפער של 2.2% ופרטנר בפער חיובי של 3%.



טבע תפתח בפער שלילי קל של 0.3%. החברה תפרסם את דו"חותיה לרבעון הראשון של השנה ביום שלישי הקרוב - דו"חות שיכללו לראשונה את התוצאות המלאים ביחד עם באר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully