וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים משיב מלחמה: "ההחלטות נאותות"

רוית הכט

30.4.2009 / 12:10

בנק הפועלים דוחה את טענות בנק ישראל למנהל לא תקין: "מומחים מהשורה הראשונה קבעו כי החלטות הדירקטוריון בדבר מינוי המנכ"ל החדש, התקבלו באופן נאות וראוי"

בנק הפועלים פרסם הודעה הדוחה את הטענות שמועלות נגד הבנק והדירטוריון בדו"ח חזקיהו.

עיקרי דו"ח חזקיהו טוענים כי הדריקטוריון בראשות היו"ר דני דנקנר לא מילא את חובתו ועבר לכאורה על חוק החברות.

בדו"ח נכתב, כי " דירקטוריון בנק הפועלים והיו"ר שלו דני דנקנר לא קיימו לכאורה את חובותיהם כדירקטורים ולא הקפידו על קיום הוראת חוק החברות וניהול בנקאי תקין וכתוצאה מכך נפלו פגמים מהותיים ופרוצדורליים בניהולם התקין של עסקי הבנק ובקבלת החלטות בקשר לחילוקי הדעות שבין יו"ר הדירקטוריון לבין המנכ"ל בכל הקשור למינויו של מנכ"ל חדש. דנקנר פעל לכאורה באופן שלא איפשר למנכ"ל להמשיך בתפקידו ולא הותיר לו ברירה אלא להתפטר בעיתוי שנקבע על ידי יו"ר הדירקטוריון וזאת מבלי שהתקיים דיון והחלטה בעניין זה בדירקטוריון הבנק".

בנק הפועלים הגיב בתוגבה לטענות המופיעות בדו"ח, כי "הדירקטוריון, ההנהלה וכל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים בבנק הפועלים קוראים בשקידה וביסודיות את דו"ח המפקח על הבנקים, ולומדים את כל הערותיו, לרבות הפרוצדורות שלפיהן כונסה ונוהלה הישיבה ונתקבלה החלטת הדירקטוריון בדבר מינוי המנכ"ל החדש. הבנק מתעתד, תוך דיאלוג מלא עם המפקח, לגבש מתכונת ראויה למימוש הוראות המפקח".

"בעקבות הדברים שהתעוררו בעקבות מינוי המנכ"ל, ביקש בנק הפועלים מכמה מומחים לחוות דעתם על דרך התנהלות הדירקטוריון הבנק. חוות-דעת מקצועיות ומשפטיות אלה קובעות כי הדירקטוריון ויו"ר הדירקטוריון של בנק הפועלים קיימו את חובותיהם כדירקטורים. עוד נקבע כי אין הצדקה לדרישה או לחיוב למינוי ועדת איתור כלשהי".

מניית הפועלים עולה כעת בשיעור חד של 5% לאחר חידוש המסחר בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully