וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי היפאני: כלכלת יפאן תיסוג ב-3.1% ב-2009 – אך תתאושש ב-2010

סוכנויות הידיעות

30.4.2009 / 12:30

הבנק המרכזי ביפאן מעריך כי ב-2010 תרשום הכלכלה השנייה בגודלם בעולם צמיחה של 1.2%



הבנק המרכזי של יפאן העריך היום כי הכלכלה היפאנית - שהיא השנייה בגודלה בעולם - תתאושש ותחזור לצמיחה ב-2010, לאחר שתרשום צמיחה שלילית של 3.1% בשנת הכספים הנוכחית.



עם זאת, הבנק המרכזי הוריד את תחזית הצמיחה שלו ל-2010 וצופה כעת כי בשנת הכספים שתחל באפריל 2010 תרשום הכלכלה היפאנית צמיחה של 1.2%. זאת, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 1.5%. בשנת הכספים הנוכחית ייסוג התמ"ג היפאני ב-3.1%, לפי התחזית המעודכנת, לעומת תחזית קודמת לצמיחה שלילית של 2%.



מוקדם יותר היום הותיר הבנק המרכזי של יפאן את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.1%, ונמנע מלהודיע על הרחבתה של התוכנית הממשלתית לרכישת אג"ח קונצרניות וממשלתיות, שנועדה להזרים נזילות למערכת הפיננסית ולעודד את הצמיחה הכלכלית באמצעות סיוע למגזר הפרטי. משרד המסחר היפאני דיווח היום כי התפוקה התעשייתית במדינה עלתה ב-1.6% בפברואר, לראשונה מזה שישה חודשים, בעוד שהיצוא עלה ב-2.2% בפברואר - עלייה ראשונה של היצוא מיפאן מאז מאי 2008.



על רקע נתוני המקרו החיוביים מהצפוי, העריך היום הבנק המרכזי של יפאן כי ההידרדרות של הכלכלה העולמית האטה בשבועות האחרונים וכי בעקבות כך תתאושש גם כלכלת יפאן בקצב מתון החל מהמחצית השנייה של שנת הכספים הנוכחית. כלכלת יפאן נפגעה קשות בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, לאחר שהירידה בביקוש והתחזקות הין הובילו לנפילה ביצוא. ברבעון הרביעי של 2008 נסוגה הכלכלה ב-12.1%, והכלכלנים מעריכים כי הכלכלה היפאנית רשמה נסיגה דומה גם ברבעון שהסתיים במארס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully