וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפימקו לא סומכים על ממשל אובמה: מעדיפים אג"ח אירופאיות

סוכנויות הידיעות

30.4.2009 / 14:04

בכיר בפימקו: "אנו זקוקים ליותר בהירות בנוגע למעורבותו של הממשל האמריקאי בפעילות הבנקים"



פימקו, חברת ניהול הקרנות, המנהלת את קרן האג"ח הגדולה בעולם, מעדיפה לרכוש אג"ח בכירות מאירופה על פני אג"ח דומות מארה"ב. זאת כיוון שפעולותיו של ממשל אובמה לעידוד הבנקים אינן כה ברורות, כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג.



"אנו זקוקים ליותר בהירות בנוגע למעורבותו של הממשל האמריקאי בפעילות הבנקים," כתב אנדרו בולס, בכיר בחטיבת פימקו בלונדון, באתר האינטרנט של החברה. "הממשלות באירופה נקטו בגישה עקבית וצפויה יותר".



תוצאותיהם הסופיות של מבחני העמידות שערך הבנק הפדרלי ל-19 מהבנקים הגדולים בארה"ב, שיפורסמו ביום שני, צפויות להצביע על כך שלפחות שישה מהבנקים, ביניהם בנק אוף אמריקה וסיטי, יזדקקו לסיוע נוסף. שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, אמר שבאפשרותם של הבנקים לגייס הון במגוון של דרכים, ביניהן המרתן של מניות בכורה שרכש הממשל בשנה שעברה במניות רגילות, גיוס הון ממשקיעים פרטיים או סיוע ממשלתי. אתמול אמר אובמה שהממשל לא צריך להיות מעורב בניהולן של חברות המקבלות ממנו סיוע מעבר לנדרש.



כלכלת אירופה קרוב לוודאי תמשיך להשתרך מאחורי ארה"ב, אך האג"ח הממשלתיות בגוש היורו עשויות להתעלות על האג"ח של ממשלת ארה"ב, לדברי בולס. "בבריטניה ובגוש היורו ישנו סיכוי קטן לעליית התשואות, בעוד שבארה"ב יישארו התשואות נמוכות ביותר".



אמש דיווח משרד המסחר האמריקאי, כי כלכלת ארה"ב רשמה צמיחה שלילית של 6.1% במונחים שנתיים והשלימה בכך את 6 החודשים החלשים ביותר מאז 1957-1958, לאחר שברבעון האחרון של 2008 נרשמה צמיחה שלילית של 6.3% בתמ"ג.



שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב ירד ב-3.2% השנה, בעוד שבבריטניה נרשמה בשוק האג"ח הממשלתיות ירידה של 1.8%. בגרמניה עלו האג"ח הממשלתיות ב-0.4%, על פי נתוני מריל לינץ'.



התשואה לטווח ארוך על אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים בבריטניה וגרמניה צפויה לנוע בטווח של 2.5%-3.5%, ובארה"ב תהיה התשואה בין 2% ל-3%, כך מעריך בולס, אשר לא נתן מסגרת זמן להערכתו. הריבית על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים בגרמניה היתה אתמול 3.13% לעומת ריבית של 3.46% בבריטניה על אג"ח ממשלתיות לאותו טווח זמן.



פימקו לא מתכוונת לרכוש אג"ח נחותות של בנקים מאירופה או מארה"ב בעתיד הקרוב, לדברי בולס. שוק האג"ח הנחותות, שנמכרות על ידי חברות פיננסיות על מנת לגייס הון שנדרש על ידי רגולטורים לכיסוי הפסדים, צנח השנה בשל החשש שחברות ביטוח לא ישלמו ריבית לאחר שרשמו הפסדים ומחיקות של יותר מ-1.3 טריליון דולר. לבעלי אג"ח בכירות ישנה עדיפות על פני בעלי אג"ח נחותות בנכסיה של חברה במקרה של פירוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully