וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור האבטלה בגוש היורו זינק ל-8.9% - רמתו הגבוהה ביותר מאז 2005

סוכנויות הידיעות

30.4.2009 / 14:51

מדד המחירים לצרכן ב-16 מדינות הגוש עלה ב-0.6% באפריל - העלייה האיטית ביותר שלו מאז 1996



שיעור האבטלה בגוש היורו זינק בחודש מארס לרמתו הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2005, בעוד שמדד המחירים לצרכן רשם את העלייה האיטית ביותר שלו מזה 13 שנים בחודש אפריל - כך הודיעה היום לשכת הסטטיסטיקה של האיחוד האירופי, יורוסטאט.



שיעור האבטלה בגוש היורו זינק ל-8.9% בחודש מארס, רמתו הגבוהה מזה שלוש שנים ומעל תחזיות הכלכלנים, שהעריכו כי שיעור האבטלה יעלה ל-8.7%. מדד המחירים לצרכן ב-16 מדינות הגוש עלה ב-0.6% בחודש אפריל, העלייה האיטית ביותר של המדד מאז שהחלה לשכת הסטטיסטיקה של האיחוד האירופי לפרסם את הנתון ב-1996.



שיעור האבטלה הגבוה בגוש היורו הוא בספרד, בו זינק השיעור לרמה של 17.4% בחודש שעבר. כלכלת ספרד, בדומה לכלכלת אירלנד, רשמה גם ירידה שנתית במדד המחירים לצרכן בחודש מארס - לראשונה מאז שהחלה הממשלה לעקוב אחרי נתוני האינפלציה ב-1961.



כלכלנים בספרד מעריכים כי שיעור האבטלה עשוי לעלות לרמה של 20% לפני סופו של המשבר הכלכלי. העלייה בשיעור האבטלה מובילה לירידה חדה בצריכה הפרטית, ומובילה רשתות קמעוניות רבות במדינה לקצץ מחירים בניסיון לפתות קונים. השילוב בין נפילה במחירים ועלייה באבטלה היה אחד מהמאפיינים הבולטים של השפל הכלכלי בשנות ה-30' והעשור האבוד של יפאן בשנות ה-90'.



כלכלנים העריכו היום כי בעקבות העלייה בשיעור האבטלה והחשש מדיפלציה יחליט הבנק המרכזי של אירופה (ECB) על הורדות ריבית נוספות, לאחר שכבר הוריד את הריבית ב-3% מאז תחילת אוקטובר לרמה של 1.25%.



עד כה סירב הבנק המרכזי האירופי ללכת בעקבותיהם של בנקים מרכזיים אחרים, כמו הבנק הפדרלי בארה"ב ובנק אוף אינגלנד, ולהוריד את הריבית לרמה הנושקת ל-0%. עם זאת, נשיא ה-ECB, ז'אן קלוד טרישה, אותת החודש כי הבנק יוריד שוב את הריבית והבטיח גם לנקוט בצעדים לא-קונבנציונאליים במטרה לבלום את המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully