וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז לאומי: נוחי דנקנר החליט שלא להשתתף כי המחיר גבוה בעיניו

שרון שפורר

30.4.2009 / 15:48

דנקנר בחן אפשרות של התמודדות במכרז ביחד עם עזריאלי



נוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, החליט שלא לגשת היום למכרז לרכישת מניות קרנות סרברוס וגבריאל בבנק לאומי (9.7%). ל-TheMarker נודע כי דנקנר בדק אפשרות לגשת למכרז ביחד עם קבוצת עזריאלי - אך בסופו של דבר החליט שלא לגשת בשל המחיר הגבוה בעיניו במכרז.



מחיר המינמום הנדרש על ידי הקרנות הינו כ-10-11 שקלים למניה, לפי שווי שוק לבנק של כ-15 מיליארד שקל, אך כמובן שהמחיר גם מושפע ממחיר השוק של מניות לאומי שעלו בשבוע האחרון ב-13%.



עם זאת, צריך לזכור כי במכרז שערכה המדינה למכירת מניות בנק לאומי - מכרז שהתקיים ב-2005 והסתיים במכירת המניות לקרנות סרברוס גבריאל - הצהיר אז בעל השליטה באי.די.בי כי לא ישתתף במכרז אך לבסוף הגיש הצעה, כך שלמעשה עד הרגע האחרון קשה לדעת כיצד יפעל. מצד שני, על פי הערכות שונות, הסבירות שדנקנר היה מקבל אישור לרכוש שליטה בבנק בישראל נוכח עסקיו הרחבים - היתה מלכתחילה קלושה.



באופן דומה קיים ערפל גם לגבי התוכניות של דוד עזריאלי - שעל פי הערכות הוא המתמודד המוביל. אתמול נשמעו בסביבת עזריאלי קולות התלבטות האם לגשת למכרז או לא - אך ההערכות הן כי עזריאלי יחליט בסופו של דבר להתמודד במכרז.



המכרז שעורכות שתי הקרנות שנקלעו למצוקה בעקבות הונאת מיידוף וקשיים במגזרי הרכב והמשכנתאות האמריקאים ונאלצות לממש נכסים - מסתיים היום באופן רשמי בשעה 17:00. עם זאת, צריך להבין כי אין מדובר במכרז של המדינה ולכן זמני המכרז ותנאיו עשויים להשתנות בהתאם לביקוש שיקבלו קרנות סרברוס גבריאל. הקרנות גם לא מחויבות להיענות בסופו של דבר להצעות. בנוסף יכול להיות שאם יקבלו יותר מהצעה אחת יתחילו לבצע במשרד ההרצוג פוקס נאמן המייצג את סרברוס גבריאל - מו"מ בין המתמודדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully