וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט אישר פשרה בייצוגית נגד פייזר: תשלם 800 אלף שקל לשלוש עמותות

הילה רז

30.4.2009 / 15:57

שופטת המחוזי רות רונן: "יש לאשר את מנגנון הפיצוי לעמותת בשל הקושי באיתורם של אנשים שרכשו את התרופה"



בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר השבוע הסדר פשרה בין חברת פייזר לבין תובעת ייצוגית שהוגשה נגדה עקב ייבוא ושיווק התרופה סלוורה. לפי ההסדר תשלם פייזר 800 אלף שקל לשלושה ארגונים ללא מטרת רווח, "במטרה לספק חינוך, מודעות והתמודדות טובה יותר עם כאב, דלקות פרקים ומחלות כרוניות".



העמותות הן ענבר (עמותה ישראלית לנפגעי מחלות רימטיות), ש"י (אגודה לשיקום וסיעוד ילדים נכים), ואס"ף (אגודת חולי סי.אף.אס). החברה תשלם 160 אלף שקל נוספים לעו"ד ארנון גרפי, שייצג את התובעת, כשכר טרחה, ולתובעת הייצוגית 20 אלף שקל. פייזר מכחישה בהסכם את הטענות נגדה, וקובעת כי היא מסכימה לה "לאור שקלול עלויות". במקביל מנהלים התובעים הייצוגיים הליך זהה נגד חברת תרימה, ששיווקה תרופה מתחרה מאותה משפחה, בשם "סלקוקס". תביעה זו ממשיכה להתנהל.



סלוורה, תרופה לשיכוך כאבים הנגרמים כתוצאה מדלקות, משתייכת למשפחה של תרופות בעלות עיקרון פעולה דומה לזה של התרופה המפורסמת ויוקס של חברת מרק, שהוסרה מהמדפים ב-2004 בעקבות מחקרים לפיהם השימוש בה כרוך בסיכון ללקות בהתקפי לב ובשבץ מוחי.



בייצוגית בסך 250 מיליון שקל, שהוגשה לפני שנתיים וחצי, נטען כי אף שהורדה ויוקס מהמדפים המשיכה פייזר לשווק את סלוורה, לא נקטה בהליכים לאזהרת משתמשים ורופאים מפני סיכונים, והמשיכה בשיווק "אגרסיווי" שתרם להמשך השימוש בתרופה.



לדברי השופטת רות רונן מבית המשפט המחוזי בתל אביב "בסכום הפיצוי יש כדי לשקף פיצוי הוגן וראוי לכל אחד מחברי הקבוצה, בגין נזק שאינו ממוני הנובע מאי הידיעה על הסיכונים האפשריים הכרוכים בשימוש בתרופה". השופטת הוסיפה כי "יש לאשר את מנגנון הפיצוי לעמותת בשל הקושי הקיים באיתורם של כל אותם אנשים שרכשו במהלך השנים את התרופה". השופטת הפחיתה את שכר הטרחה שישולם לעורכי הדין שייצגו את התובעת הייצוגית, מ-200 אלף שקל לפי הסכם הפשרה ל-160 אלף שקל, וכן הפחיתה את התגמול שתקבל התובעת הייצוגית מ-30 אלף שקל ל-20 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully