וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיקי האג"ח של ג'נרל מוטורס מציעים תספורת חלופית: דורשים 58% מהמניות בתמורה להפחתת החובות

סוכנויות הידיעות

30.4.2009 / 16:05

השבוע הציעה ג'נרל מוטורס לבעלי האג"ח של החברה להחליף אג"ח בסך 27 מיליארד דולר ב-10% ממניותיה



מחזיקי האג"ח של ג’נרל מוטורס (GM) הגישו היום הצעה נגדית להצעה שהגיש להם השבוע צוות המשימה של ממשל אובמה לשיקום תעשיית הרכב, אשר בפועל תעביר להם את השליטה ביצרנית המכוניות בתמורה להפחתת חובותיה.



הועדה המייצגת את מחזיקי האג"ח של ג'נרל מוטורס הודיעה היום כי תוכניתה "תמנע תהליך ארוך וקשה של פשיטת רגל שיפגע בבעלי המניות, בעובדיה ובלקוחות של GM". בניגוד להצעת הממשל, אשר במסגרתה היו מחזיקי האג"ח מחליפים איגרות חוב בסך 27 מיליארד דולר ב-10% ממניותיה של ג'נרל מוטורס, מעניקה ההצעה הנגדית למחזיקי האג"ח נתח של 58% בחברה.



ג'נרל מוטורס אמרה השבוע כי אם לא יסכימו 90% ממחזיקי האג"ח שלה לוותר על אחזקותיהם בתמורה למניות בחברה עד ה-1 ביוני, היא תיאלץ להכריז על פשיטת רגל. מחזיקי האג"ח של החברה דחו את הצעת GM, וטענו כי ההצעה הנגדית שלהם תחסוך למשלמי המסים האמריקאים עד ל-10 מיליארד דולר. לקרן הביטוח הרפואי של גימלאי החברה, VEBA, הציעה GM תוכנית דומה שבמסגרתה תקבל הקרן 39% ממניות החברה בתמורה לאג"ח שברשותה.



GM קיבלה עד כה סיוע ממשלתי בסך 15.4 מיליארד דולר, ופועלת כיום לארגן מחדש את פעילותה כדי שתוכל להימנע מפשיטת רגל. במסגרת תנאי ההלוואות שהעניק הממשל לחברה, על GM להפחית לפחות שני שליש מחובותיה למחזיקי האג"ח ולהפחית את העברות הכספים השנתיות שלה לקרן VEBA ל-10.2 מיליארד דולר, לעומת 20.4 מיליארד דולר כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully