וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבוץ ברור חיל חתם על הסדר חובות עם הבנקים ועם התאגיד הכלכלי "משקי הנגב"

עמירם כהן

30.4.2009 / 16:15

הקיבוץ שנמחקו לו ב"הסדר הקיבוצים" קרוב ל- 400 מיליון שקל נאלץ לבצע הסדר נוסף



קיבוץ ברור חיל מצפון לשדרות, חתם לאחרונה על הסדר חובות עם הבנקים ועם התאגיד הכלכלי האזורי של קיבוצי הנגב "משקי הנגב". החובות בהסדר נאמדים בכ-20 מיליון שקל. ברור חיל היה הקיבוץ שזכה לקבל את המחיקה הגדולה ביותר ב"הסדר חובות הקיבוצים" שבוצע לפני עשור על ידי הבנקים והממשלה ב-130 קיבוצים. באותו הסדר מחקו הבנקים והממשלה לקיבוץ חוב בכ-400 מיליון שקל (מחירי 2000). על ההסדר החדש מדווח מקומון הקיבוצים "הדף הירוק".



קיבוץ ברור חיל צבר את החוב הגדול בשל הסתבכותו של המפעל ליצור לירקות קפואים "דקו" שהיה בבעלותו בעסקאות בינלאומיות כושלות.



ההסדר החדש נובע משארית החוב שלא טופלה בהסדר הקודם שלא אפשרה לקיבוץ לחדש את הצמיחה. חלק קטן מהחוב בהסדר החדש יפרע על ידי הקיבוץ ממכירת מניות הקיבוץ בתנובה, הבנקים ימחקו חלק קטן נוסף ואת יתרת החוב יקנה מידי הנושים התאגיד הכלכלי האזורי "משקי הנגב" שיפרוס אותו לזמן ארוך. יו"ר הנהלת הקיבוץ נמרוד זיו, אמר כי ההסדר התאפשר בשל התגייסותם של הקיבוצים השותפים בתאגיד לסייע לקיבוץ ברור חיל כחלק מהמחויבות של קיבוצי הנגב והדרום, בעלי התאגיד לסייע זה לזה.



בקיבוץ ברור חיל 170 חברים, מהם כ-100 בגיל הפנסיה. ההסדר החדש יאפשר לקיבוץ להקים שכונה חדשה לקליטת 20 משפחות של בני קיבוץ וצעירים מבחוץ ולהפריש לפנסיה לחבריו. עיקר פרנסת ברור חיל היא מחקלאות ועבודת חוץ של החברים.
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully