וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית הכימיקלים דאו כמיקל דיווחה במפתיע על רווח רבעוני; המניה מזנקת ב-18% בוול סטריט

סוכנויות הידיעות

30.4.2009 / 17:44

רשמה רווח של 24 מ' ד' הודות לצמצום הוצאות; המנכ"ל - "יש סימנים להתמתנות קצב ההאטה בכלכלה העולמית"



דאו כימיקל (סימול DOW), יצרנית הכימיקלים השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה היום במפתיע על רווח ברבעון הראשון, הודות לצמצום הוצאותיה, שיפור בעסקיה בתחום החקלאי וירידה במחירי חומרי גלם. מניית דאו כמיקל מזנקת ב-18% במסחר בוול סטריט.



"הרווח שרשמנו באקלים הנוכחי של מיתון נבע באופן ישיר מצעדים מהירים בהם נקטנו לצמצום הוצאות ולפיקוח הדוק על ניהול הפעילות", אמר מנכ"ל דאו כמיקל, אנדרו ליווריס, בעת פרסום הדו"חות. "ישנם כמה סימנים להתמתנות בקצב ההאטה בפעילות הכלכלית הגלובלית".



דאו רשמה ברבעון רווח נקי של 24 מיליון דולר, או 3 סנט למניה, נפילה של 97% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת בה רשמה רווח של 941 מיליון דולר, או 99 סנט למניה. בניכוי הוצאות חד פעמיות, רשמה החברה רווח של 12 סנט למניה, לעומת תחזיות האנליסטים להפסד של 20 סנט למניה. הכנסות החברה בתקופה המדווחת נפלו ב-39% לעומת הרבעון המקביל, ל-9.09 מיליארד דולר - הרבה מתחת לתחזיות האנליסטים למכירות של 11.6 מיליארד דולר.



החברה מסרה כי צימצמה את הוצאותיה ב-270 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. בחודש דצמבר, הודיעה דאו על כוונתה לסגור 20 מפעלים, למכור חלק מעסקיה, ולפטר 5,000 עובדים, בניסיון לחסוך בהוצאות לנוכח המשבר הכלכלי העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully