וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "אפעל לצמצום חוק ההסדרים - למרות המשבר הכלכלי"

צבי זרחיה

30.4.2009 / 17:55

יו"ר הכנסת: "חוק ההסדרים הפך לגולם שקם על יוצרו, ולכלי המכרסם במעמדה של הכנסת"



"אמנם קשה להביע דעה על חוק ההסדרים בטרם הוגש לכנסת, אך ברמה העקרונית, יש למנוע מצב שבו ישמש החוק כלי בידי הממשלה להעברת רפורמות שלא ניתן להעבירן בערוץ החקיקתי המקובל והמורכב" - כך אמר יו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד).



ריבלין אמר בתשובה לשאלת TheMarker כי "העובדה שהתחלפה ממשלה, לא שינתה את דעתי על חוק ההסדרים. אעשה הכל כדי לצמצם את חוק ההסדרים ולהתאימו לתכליתו הבלעדית, תקציב יציב למדינת ישראל".



ריבלין הודיע כי לא יאפשר לעקוף את הכנסת גם בתקופת משבר כלכלי: "חובת הממשלה למשול, אך בלי לעשות פלסתר את עבודת הכנסת. ועיקרון זה תקף גם כשהימים הם ימי משבר כלכלי עולמי, שמחייב צעדים שלטוניים, שחלקם אפילו מיידיים ודחופים".



ריבלין הוסיף כי "בעניין זה אפעל ככל קודמיי בכנסות האחרונות. מה שהתקבל בהליך מורכב, לא יבוטל בהינף קולמוס. נבחן את הצעת חוק ההסדרים לגופה. חוק ההסדרים לא ייבחן בעוביו, אלא לפי מהותו של כל סעיף וסעיף".



ריבלין התחייב לפעול, מתוקף מעמדו, לצמצום החוק: "חוק ההסדרים, כידוע, לא הומצא על ידי הממשלה הנוכחית, והוא שימש ממשלות רבות – בהן, כמובן, ממשלות להן הייתי שותף, לביצוע מדיניותן. בעיניי, חוק ההסדרים הפך לגולם שקם על יוצרו, ולכלי המכרסם במעמדה של הכנסת, ובדיוק מסיבה זו פעלתי בעבר, ואמשיך לפעול גם הפעם לצמצומו באופן מושכל - מבלי לשבור את הכלים בשום צד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully