וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ישראל נשארה ברשימה המחמירה של המדינות המפירות זכויות יוצרים

אורה קורן

30.4.2009 / 19:07

ארה"ב הזהירה את ישראל כי בהיעדר שיפור בהגנה על זכויות יוצרים היא תתקשה להצטרף ל-OECD



ישראל נשארה גם ב-2009 ברשימה המחמירה של המדינות המפירות זכויות יוצרים. כך צפוי לפרסם משרד הסחר האמריקאי הערב. המיקום של ישראל נקבע בעיקר בלחץ חברת התרופות האמריקאיות המפתחות תרופות מקור, שמאשימות את ישראל בשמירה לא מספיקה על זכויות היוצרים שלהן. בנוסף נמתחת על ישראל מידי שנה ביקורת גם בגין פיראטיות באינטרנט.



משרד הסחר האמריקאי מפרסם מידי שנה את רשימת המדינות המפירות זכויות יוצרים. למשרד שלוש דרגות של הפרה. מדינה החייבת במעקב, מדינה החייבת במעקב בעדיפות מוגברת ורשימה של מדינות ספורות שלא שיפרו את מדיניות ההגנה על זכויות יוצרים, שמועמדות לסנקציות מסחריות אמריקאיות. ישראל נמצאת זו השנה הרביעית ברשימה המחמירה של המדינות החייבות במעקב מוגבר.



לדירוג האמריקאי אין משמעות אופרטיווית, למעט במקרה של סנקציות. עם זאת, בשנה שעברה הזהירה ארצות הברית את ישראל, כי בהעדר שיפור בהגנה על זכויות יוצרים, היא תתקשה להצטרף למדינות המפותחות (OECD).



המחלוקת העיקרית היא בעיקרה עסקית ומתיחסת למכירות תרופות במיליארדי דולרים. החברות האמריקאיות מעוניינות לבלום את מכירות חברת טבע בעולם, במיוחד בארצות הברית. טבע מפתחת תרופות חיקוי (גנריות) לתרופות מתוצרתן. בישראל נחקק לפני כמה שנים חוק התרופות, שאמור לקבוע כללים נאותים והוגנים בנושא שיווק תרופות. החוק מאזן בין האינטרסים של החברות האתיות, הגנריות והחקיקה העולמית. למרות הביקורת האמריקאית, בישראל אומרים, כי חוק התרופות עומד בכללי ארגון הסחר העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully