וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

84 שנה אחרי הקמתה: יצרנית המכוניות האמריקאית קרייזלר פושטת רגל; הושג הסכם עם פיאט

נמרוד הלפרן

30.4.2009 / 19:15

פשיטת הרגל באה בעקבות קריסת המגעים עם הנושים; פיאט תקבל נתח של 20% ממניות קרייזלר בשלב ראשון



ענקית הרכב האמריקאית קרייזלר, אשר נוסדה בשנת 1925 ונמצאת בבעלות קרן סרברוס, הודיעה על פשיטת רגל, לאחר שמגעים שניהל הממשל האמריקאי עם נושיה לגבי מחיקת חלק מחובותיה נקלעו למבוי סתום. כך הודיע היום הממשל האמריקאי.



לדברי הממשל, הושגה גם עסקה בין יצרנית המכוניות פיאט לבין קרייזלר, במסגרתה תקבל פיאט בשלב ראשון נתח של 20% ממניות קרייזלר, ובהמשך תגדיל אותו ל-35% במידה שקרייזלר תעמוד ביעדים שנקבעו לה.



הממשל העריך כי החברה תיכנס להליכי פשיטת רגל לתקופה של 30 עד 60 יום, וכי התהליך לא ישפיע על הפעילות השוטפת של החברה. "אנחנו לא מאמינים כי הדבר יפגע בחברה או ישפיע עליה באופן שלילי", אמר נציג הממשל בשיחת ועידה. "הכל אמור להימשך כרגיל, ובסופו של דבר, החברה תצא מהליכי פשיטת הרגל חזקה ותחרותית יותר", הוסיף.



מוקדם יותר היום דיווחה התקשורת בארה"ב כי קרייזלר צפויה להגיש בימים הקרובים בקשה להגנה מפני פשיטת רגל, לאחר שהמגעים בין משרד האוצר האמריקאי לבין נושיה של יצרניות המכוניות התפוצצו. לפי הדיווחים, שיחות בין ממשל אובמה לבין נושיה של קרייזלר, בראשות ג'יי.פי. מורגן צ'ייס, קרסו לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה על הפחתת חובותיה של ענקית הרכב מ-6.9 מיליארד דולר ל-2.25 מיליארד דולר, כפי שדרש הממשל.



לפי הדיווח, הסכים הממשל להעלות את הצעתו לנושים מ-2 מיליארד דולר ל-2.5 מיליארד דולר, והעניק ל-45 הבנקים וקרנות הגידור שעה וחצי כדי להצביע על ההצעה. עם זאת, חלק גדול מהקרנות סירבו לתמוך בהצעה להפחתת חובותיה של קרייזלר, וסללו בכך את דרכה של החברה לפשיטת רגל, אשר במסגרתה מקווה הממשל להצליח לארגן מחדש את פעילותה של החברה.



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר אתמול כי הוא בטוח שקרייזלר תצליח להגיע להסכם על שיתוף עם יצרנית המכוניות האיטלקית פיאט ולחזור לרווחיות. אובמה הוסיף כי גם אם קרייזלר תפשוט רגל, "זאת תהיה פשיטת רגל מאד מהירה, והחברה תמשיך לפעול".



במסגרת תוכניתו של הממשל, יצרנית המכוניות האיטלקית פיאט תהפוך לבעלים של 20% מקרייזלר וקרן ביטוח הבריאות של גימלאי UAW תקבל 55% ממניות החברה בתמורה לוויתור על מחצית מחובות החברה לקרן, אשר עומדים כיום על 10.6 מיליארד דולר. פיאט ודירקטוריון חדש שתמנה קרייזלר יבחרו מנכ"ל ויו"ר חדש לחברה, לפי התוכנית, במקום המנכ"ל הנוכחי רוברט נרדלי.



קרייזלר, שקיבלה בינואר הלוואה בסך 4 מיליארד דולר מהממשל בארה"ב, קיבלה ממשרד האוצר האמריקאי ארכה עד לסוף אפריל, כדי לגבש תוכנית לארגון מחדש אשר תכלול שותפות עסקית עם פיאט. עם זאת, במקרה של פשיטת רגל עשויים נושיה של החברה לטעון כי החברה שווה יותר עבורם אם תפורק מנכסיה מאשר אם תשרוד, מאחר שבמסגרת התוכנית שהציע להם משרד האוצר הם יקבלו רק 29 סנט על הדולר. לפי ההערכות, פשיטת רגל של קרייזלר גם עלולה לגרור תביעות של נושים וסוחרים נגד החברה אשר יקשו על מאמצי הארגון מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully