וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר מניית ענקית האינטרנט גוגל חצה את רמת 400 דולר לראשונה זה שישה חודשים

סוכנויות הידיעות

30.4.2009 / 19:13

המניה עולה ב-3% בוול סטריט למחיר של 403 דולר, אולם מחירה עודנו נמוך במחצית מהשיא



מחיר מניית ענקית האינטרנט גוגל חצה היום את רמת 400 דולר, לראשונה מאז תחילת חודש אוקטובר. מניית החברה עולה ב-3% במסחר בוול סטריט למחיר של כ-403 דולר למניה. מניית גוגל נסקה בנובמבר 2007 למחיר שיא של 747.24 דולר, אולם מאז איבדה כמעט מחצית משוויה. שווי השוק של החברה, שעמד אז על 232 מיליארד דולר, התכווץ מאז ל-127 מיליארד דולר.



באחרונה גברו החששות מפני האטה בצמיחה בשוק הפרסום הטקסטואלי צמוד תוצאות חיפוש - תחום הפעילות האחראי למרבית הכנסות גוגל, ומוקדם יותר החודש דיווחה החברה על ירידה ראשונה בהכנסותיה לעומת הרבעון הקודם מאז הנפקתה בקיץ 2004, אולם רווחיה ברבעון הראשון עלו בשיעור ניכר על תחזיות האנליסטים.



גוגל, מפעילת מנוע החיפוש המקוון הפופולרי בעולם, רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח נקי של 1.4 מיליארד דולר, או 4.49 דולר למניה, לעומת רווח של 1.3 מיליארד דולר, או 4.12 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות והכנסות חד פעמיות, רשמה החברה רווח של 5.16 דולר למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 4.93 דולר למניה.



גוגל, אשר הרחיבה בשנים האחרונות את פעילותה בישראל כאשר הוסיפה שני מרכזי פיתוח (בתל אביב ובחיפה), לסניף המכירות והשיווק בתל אביב, רשמה ברבעון הכנסות של 4.07 מיליארד דולר, צמיחה לעומת 3.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל, אך ירידה של יותר מ-3% לעומת הרבעון הרביעי של 2008 - ירידה ראשונה בהכנסות לעומת הרבעון הקודם מאז ההנפקה הראשונה לציבור של גוגל באוגוסט 2004. תוצאות החברה בשורה זו היו נמוכות במעט מתחזית האנליסטים להכנסות של 4.08 מיליארד דולר.



"גוגל רשמה רבעון טוב בהתחשב בעומק המיתון, בעוד שההכנסות ירדו לעומת הרבעון הקודם - הן צמחו ב-6% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת הודות להמשך צמיחה חזקה בתחום החיפוש", אמר מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, בעת פרסום הדו"חות הרבעוניים של החברה לפני שבועיים. "תוצאות אלה מדגישות הן את חוסנו של המודל העסקי שלנו והן את הפוטנציאל המתמשך של הרשת בעוד משתמשים ומפרסמים רבים יותר עוברים להיות מקוונים", הוסיף. "במבט קדימה, בראש סדר העדיפויות שלנו ממשיכה לעמוד ההשקעה לטווח הארוך כדי להניע צמיחה עתידית בעסקי הליבה שלנו ובעסקינו החדשים", אמר שמידט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully