וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים והג'וב ביד שפת הגוף

ענת הכט-פישר

1.5.2009 / 9:34

בעיקר בתקופת מיתון כשהביקוש לעבודה גדול על ההיצע, חשוב לייחס משמעות נרחבת לשפת הגוף. ענת הכט-פישר מסבירה ומדגימה

המשבר הכלכלי בעולם הוביל חברות פרטיות לפיטורי עובדים רבים, מה שמחייב את המפוטרים להיערך בהתאם לקראת ראיונות העסקה רבים ותחרות גדולה במשק על כל משרה. בהגיענו לראיון עבודה חשוב לזכור כי להתרשמות הראשונית ישנה השפעה מכרעת על המראיין, על משך הראיון ואיכותו.

רושם ראשוני נקבע בטווח זמן של בין 30 שניות עד 4 דקות, מה שמחייב את המרואיין להציג את המיטב שיש לו להציע בטווח זמן זה - אם הרושם שייצור הוא חיובי, יש סיכוי שהדלתות יפתחו בפניו. אם לא - הראיון יתקצר והסיכוי להמשיך לשלבי המיון הבאים קלושים ביותר.

אז מה בכלל משפיע על המעסיקים הפוטנציאליים שלנו?

38% מהרושם הראשוני נעוץ בקול שלנו: בטון הדיבור, בקצב, בשטף, באינטונציה ובסגנון דיבור.

55% מהרושם הוא תוצאת של תנועות גוף: הופעה חיצונית, לבוש, נעליים, תספורת, הבעות פנים, תנועות ידיים, יציבה, תנועה, אביזרים נלווים - שרשראות עגילים, איפור ועוד.

באופן מפתיע, אולי, רק 7% מהרושם הוא תוצאה של תוכן הדברים - המסר המילולי אותו אני מעבירים. המסקנה המתבקשת היא ש-93% ממה שקובע את ההתרשמות הראשונית זו שפת הגוף שלנו: זה לא אומר שניתן לדבר שטויות במהלך הדקות הראשונות לריאיון ובלבד שנזוז יפה אל מול המעסיק, נבוא במיטב האופנה ונהיה בטוחים שהג'וב בכיסנו: המחקרים מוכיחים כי כל עוד יש סימטריה בין המסר המילולי לבלתי מילולי אנחנו מרגישים שהאדם הניצב מולנו הוא אמין והשיחה זורמת - הבעיה מתחילה כאשר יש פער בין המסרים: שפת הגוף משדרת מסר אחד ובמילים אנו מעבירים מסר אחר. במצב כזה המראיין יאמין אך ורק למסרים הבלתי מילוליים.

הטיפים שיעשו לכם את הראיון

המסר החשוב ביותר הוא לשדר אמינות: אנו משדרים אמינות כאשר אנחנו מתנהלים בטבעיות וחשים בנוח עם עצמנו, או כמו שאומר אחד ממכריי הקרובים: "ההשתדלות היא האויב הכי גדול של ההצלחה". ניסיון לשדר מסרים הרחוקים מתכונותינו האמיתיות לא יעמדו במבחן הזמן, לעיתים כבר בשלב הראיון - לכן, אותנטיות היא שם המשחק.

הקפידו על לחיצת יד איתנה- אך רק בתנאי שהמראיין הושיט את היד ראשון. זו הטריטוריה שלו ולכן הוא קובע את החוקים. לחיצת יד מכיוון המרואיין היוזם עלולה להתפרש על ידי מראיינים מסוימים כתוקפנות ויהירות.

שמרו על יציבה זקופה, כזו המשדרת בטחון עצמי ועל קשר עין- המשדר בטחון עצמי, ישירות, אמינות והקשבה.

שמרו על ידיכן גלויות מעל השולחן אך לא "פולשות" לשטח המראיין - הדבר משדר אמינות וגילוי לב.

הקפידו להתלבש באופן אסתטי המכבד את המעמד, בהתאם לתפקיד המיועד.

בהצלחה!

הכותבת היא יועצת ארגונית ומומחית לשפת –גוף - מנחה קורסים בנושא במרכז הישראלי להתמחות עסקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully